2007

sumé av år 2007 i Emmas freaky liv.

Året började med en nyårsdag då jag skrev nattskatta(en bra bok som aldrig blev något.) och kolla på årets Eva Rydberg-spektakel. sedan flummade jag mig igenom några dagar innan jag den artonde januari begav mig till london. flyget var högst försenat och vi fick landa i cornwall eller vad det heter för att till sist komma fram till london klockan elva på kvällen. då hade vi alla matbrist och vi bestämde oss för mc donalds. "jag ser ljuset, jag ser mc donalds!". i london gick vi omkring, var på harrods eller hur det stavas och hade det allmänt trevligt.
I februari kom nästa anhalt, filmpremiär av den andra filmen, den perfekta tvillingen. hela mars och april gick åt till att författa ett nytt manuskript.
Kort efter detta kom Linnsie hit för första gången, mucho mucho flum. vi babblade mest hela tiden och var i staden också, typ..det var la det!
Sedan hände det massor av saker, men den tjugonionde mars åkte vi iväg till usa. vi var i new york först, där vi bland annat besökte en chokladrestaurang och åkte upp i empire state building. efter det åktes det till köpcentret woodberry comon där vi shoppade loss, därefter for vi till byn mystic där vi gjorde mkt kuli. vi var på ett stooort akvarium där det fanns ett blint sjölejon och var på ett indianmuseum. så åkte vi till atlantic city och sedan till washington. sen hem djuva hem!
hmm, maj månad..undrar vad som hände imaj. just det, jag hade fest! det var kuli och flummigt. sen var jag inne på writers en delodkså.
sedan var det sommaren, som började lätt med läger. med l.l och mr malmkvist och andra idioter. men även med Rickard och de te bröderna e, och Alexander. så jag orkade ta mig igenom tiden.
resten av sommaren kan beskrivas med orden regn, gilmore girls och tankar. jag läste dh, såg ootp på bio med mera. Linnsie kom också och vi hade trevliga dagar och var på tivoli i köpenhamn och annat. sen var det blindträff i Lund och hela gänget var samlat, vi spelade och hade kuli.
sedan kom då hösten. då hade jag ju blogg, så säger inte så mycket om den. var på årskursbesök, började 7:an och gjorde annat mindre intressant. äsch! nu slutar vi berätta.

nu är det nyårsafton. det är en laddad dag för mig. den betyder nyskapande och minnesblickar. varje nyårsafton är som ett löfte, ett år till hinner välden uppleva. skumt va?
/Emma den årliga återkommande ålen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0