avsnitt 1

Avsnitt 1

Så, då var man här igen. Nu är det dags att skriva en julkalender. Idag ska jag börja med ?24 juldikter?. Det ska bli så kul så man vet knappt. Idag har jag varit hos Mischa hela dagen och flummat, spelat gitarr och ätit paradischoklad. Ikväll ska pappa och jag äta tackos och sen ska vi spela spel. Tror vi i alla fall. Imorgon bär det av till kulturen med Sammis familj som vanligt, Lucia och Sofia hade plannerat att följa med men de hade annart för sig. De två har typ växt ihop, eller någonting. De är med varandra varje dag. Nu så sitter jag och kollar på nätet och funderar över hur man nu gjorde julkalendrar. Man skriver vad man gör, gör man inte? Äsch, jag minns inte. Det var så länge sen, precis ett år sen. Minns att batterierna i mp3:n tog slut mitt i en bra låt, det minns jag tydligt. Och att vi skulle ha jesus-julspel, just det! I år ska vi ha lite uppträdanden, jag sa ju att sjuor, åttor och nior inte ska göra nåt men det är ändrat. Vi ska numera uppträda, och det ska jag nog. Om jag vågar. Funderar på att sjunga någon bra låt, äsch, det var ju logiskt. Men alltså, det är jul. Och här sitter jag och författar. Visst är det lönlöst? Hey, jag skriver min dikt och så leavar jag sedan.

Raka, vita
Står vi
Värmer frusna
Lyser mörka
Doftar himmel
Är jul

Höga, vackra
Står vi
Väntar på stickan
Som ger oss liv
Som ger ljus
För den är jul

Mindre, små nu
Står vi
Vi lyser inte mer
Men vi vi strålar
Som stjärnor för vi
Vi är julen

Hejhopp alla ljusslingor!
Kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0