avsnitt 11

Avsnitt 11

Nu så ska ni få se att Tora rockar världen på att skriva. Idag har hon varit och julhandlat med sin fader och pratat och haft det trevligt. Mötte faster i affären och de pratade i typ artontusen år, men nu så är jag hemma och har ätit korv. Imorgon fyller jag 13 år och det ska vi fira på restaurant och med att få precenter av alla trevliga personer. Alla otrevliga borde också ge mig precenter, tycker jag. För jag är den blivande diktatorn Tora Karlsson som kommer stå i alla historieböcker. Det där gav mig en ide till nästa dikt som jag snart ska nedtäckna, men inte nu för först ska jag berätta om hur det blir på avslutningen. Vi ska spela en rocklåt med stämmsång, häftigt isn´t it? Sofia spelar gitarr och sjunger, jag sjunger och syntar och Sammi trummar och sjunger, Mischa är tyst basistoch Lucia sångerska enbart. Det kommer nog att bli helt okej. Eller jättebra också, kanske. Vi får se. Niklas är i alla fall jättestållt över oss och blir helt i extas när vi sjunger. Det är lite konstigt, men så är ju Niklas. Han är ett musikaliskt geni med talang för patetiska repliker och praktiska tips. Det kom inte jag på alltså, utan det var Lucia. Det sa hon i februari. Eller när det nu kan ha varit. Men nu ska jag skriva en ny finfin juldikt om julen i första person!

Jag är här
Här idag.
Julen är
Det är jag.
Julen finns
Inom mig.
Julen minns
Allt om dig.
Julen hör
Hör gör den.
Ja det gör
Den nu då och sen.
Julen är ge
Ge, ta och få
Julen är att be
Be då och då
Julen är att ta
Ta, få och ge
Julen det är jag
Julen, jag är att le.

Ses på födelsedagen!
Kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0