avsnitt 12

Avsnitt 12

Hej jag heter Tora och jag är 13 år.
Haha, jag har presenterat mig själv för 19 personer idag. Pappa, Mischa, Sammi, Lucia, Sofia, Nova, Vanja, Saga, Niklas-musikläaare, Ellen-svenskalärare, Mia-engelsklägare, brevbäraren, faster, Hanna, Pamela, expediten på koop, Fatima-paralellklass, Caroline-paralellklass och slutligen en telefonförsäljare.

Har ni missat att jag fylde år today? Era dumma idioter! Ni har inga hjärnceller tror jag. Det misstänker jag. Men det bryr sig inte ni om för ni är ni och ni är..ansiktslösa. ?Tora och de ansiktslösa!? heter min nya roman som handlar om mig. Den är två ord, nämligen ?13 år?. Jaja. Idag har jag fått precenter och ätit socker i alla dess former. Fick en paradisask av chokladgalna Lucia och en godispåse och trisslotter av Mischa, nämligen. Sofia gav mig örhängen och en julskiva, av Sammi fick jag scrapbooking-saker och hemma fick jag inte så mycket. Godis, pengar och kläder bara. Får kanske något trevligt till jul för en gångs skull. Idag hade vi musik och tränade, vi börjar få kläm på det! Jag och Sofia rockar, okej, Sofia äger. Men jajaja. Sen fick vi håltimme sista lektionen och slutade early så att jag, far och Mischa kunde snickra pepparkakshus. Det var kul och vi fick sockerkickar. Vi gjorde rosa jordgubbsglasyr och flummade oss så pappa nästan dog. Men vi räddade honom genom att lugna oss. Eller alltså vi försökte. Nu ska jag skriva dikt för dagens dagiga dag. Om julen, så klart.

Tänk om man hoppar över julen
Bara ett endaste år?
Vad skulle man hitta på då
Skulle man komma direkt till våren?
Ellr skulle vintern bli längre
Usch, den skulle bli så lång.
Man skulle aldrig få julesjunga
Inte en endaste sång.
Men sen fanns det ju en fråga
En där frågan utan svar.
Efter alla dessa frågor
Finns bara denna kvar
Hörru, om man hoppar över
Julen just i år
Då kan man ju undra
Hur det med jullovet går?s

Ses imorgon, då är jag 13 år och 1 dag!
kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0