avsnitt 3

Avsnitt 3

Det här gör att en åttondel av kalendern är klar! Märks det att jag är julasur? Det är jag, som sur mjölk. Men var ju med Lucia och Sofia och Vanja idag, halvkul sådär var det. Inga julklappsköp, fy Tora! Pappa och jag har varit anti-jul idag, och bara tjurat i våra respektiva hörn av hushållet. Men morgnarna är alltid sjukt juliga, tycker jag. Man blir så härligt glad då, med kalendrar och hurra vad det äger med jul just då. Men sen kommer man ut i regnet och då suger tillvaron som vanligt för Tora Karlsson. Snart ska jag dusha och släppa er lösa ur mitt nät av onda miserabla spindeltrådar. Ey jag är ju värsta spindelkvinnan! Cool jag är. Ska jag börja kalla mig! Jaja, måste snart avdunstas. Ansträngande isn´t it? Undrar vem jag skriver till. Förra året ville jag att ni skulle skicka brev men det gjorde ingen, gör det i år snälla söta dumhuven! Ett enda dumt brev om hur snygg och cool och häftig och underbar jag är så jag kan njuta av det. Jag har skrivit 11 rader med cool text. Det känns la meningsfullt? Äsch, min diktmojs för dagens dumma dag.

Ta vara på
Den tid du har
Att glädjas och förstå
Den jul vi har kvar
Alla firar tidigare nu
Tidigare än förr
Alla liksom jag och du
Går igenom julens dörr
För så länge sedan det var vi gick
Precis då man skulle och ska
Och julklapparna man fick
Var inte allt som skulle va
Inhandlat till juletid
Då allt roligt händer
Inhandlat till juletid
Då ftusen saker vi tänder.

God natt!
Kramar Tora(spindelkvinna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0