avsnitt 5

Avsnitt 5

Hej hopp, Tora speaking. Idag är det den femte december och jag ska berätta för er om min dag. Nämligen om min intressanta kemilektion, sitter bredvid Sofia och vi skrev lappar till varandra. Vi pratade om julen och om annat kul. Sofia skrev bland annat att hon gärna var med och kompade på avslutningen, men hon och Lucia äger mig på att sjunga ju! Vi bestämde oss för stämmsång och sånt, för det kan jag. Mischa är en grym basist och Sofia kan sjunga medans hon gitarrar, Sammi kanske spelar slaginstrument eller så, äsch vi får la se. Men kul ska det bli i alla fall. Jag ska också berätta om vår diviga vikarie på matten idag, sånn där man bara tror finns i böcker. Hon satt bara och skrev sms och en gång pratade hon i telefon i 7 minuter och 26 sekunder(hade jag tråkigt? Svar ja!). Äsch, världen är kall. Världen suger och den är kall och kall och vinter. Den är blötsnö om vintern och torra löv om hösten och isande vatten om sommaren och bräckliga blommor om våren. Kyla, ack denna kyla. Men julen, den är varm och mysig och vänlig. Jag passar in i en kall värld mer än en varm julevärld. Jag ska skriva min dikt nu i alla fall, om julkalendrar den här gången.

Julen väntar
Stort tålamod den visar
Luckor öppnas
Herren vi prisar
Julen kommer
Öppnas upp en en gång
Lucka efter lucka dag efter dag
Och luckorna rivs upp i en otålig barnsång
Jul, jul nu säger vi
Jul, jul nu
Men julen kommer ändå tillslut
Julen kommer och vi jag och du
Vi tar julen lucka för lucka
Dag för dag
Och barnskratt kluckar
Julen kommer 19 avsnitt, det känner jag.

kramar Tora

Kommentarer
Postat av: Galningen Axel

Intressant julkalender. Denna måste jag följa. När kommer dagens avnitt, 6?

2007-12-06 @ 20:13:37
URL: http://awntheauthor.livejournal.com
Postat av: sariis

Bra dikt lite deprimerande text bara.. Don't worry be happy!

2007-12-17 @ 17:14:17
URL: http://foxhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0