avsnitt 7

Avsnitt 7

Men hey! Där är ni ju, era små filurer. Det finns fredagar på julen också, det visste ni inte va? Nä för ni är korkade och jag är smartast ever, det är inte ni. För jag är Tora den stora. Och sur som fan är jag. För Mischa och Sammi är hos Anna och sover över, utan mig. Och utan Saga. Vad är det här för en bitchig värld egentligen? Och idag då det är idolfinal också. Jag börjar många meningar med och, va? Nu tänkte jag prata lite om årets julkalender. Den är knäpp. Vilka knäppa namn alla har! Och den där tv-gubben, haha han är ju skrattretande. Den kommer nog att upprepa sig själv också, som alla andra gör. Det tråkar sig som en tråkig folkdans och den tråkar ännu mer, som en banjo som stavar sig själv dåligt. Vad var det som tråkade från början? Just det, så var det; julkalendern. Imorgon är det julgodisdag med Sammi, Lucia och Sofia, i år hemma hos Sammi. Trevligt trevligt. Mischa gillar inte julgodis för hon är lite halvt dum i huvudet, eller, 65 %. Det har hon själv sagt! Nästa vecka är det min födelsedag och födelsedagsfest, då ska jag spela in film som jag kan göra en musikvideo på. På en låt jag också ska tvinga de att spela in. Undrar om det där var ogramatisk eller inte, orkar inte kolla. Snart är det idol, om 27 minuter. Men hur ska jag utforma min dikt idag månntro? Jag vet inte, jo, nu vet jag! Marsipan!

Julens soldater står på vakt
För att skydda all den sköna prakt
Som är jul och som är härlighet
Figurernas egen verklighet
Så full av socker och choklad
Figurernas värld är alltid glad
Så låt oss ryckas med idag
I figurernas led både du och jag
Skapa, fixa och smaka litegrann
För utan smak blir bilden aldrig hel och sann
Nej utan figurer blir det inte kul
Utan figurer blir det ingen jul!

Så nu ska jag snart teleportera mig till globen, god kväll från världens martaste!
Kramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0