Den bästa tiden är just nu

Tiden, den bara går den. Jag undrar ibland hur den orkar, utan att stanna och vila. Fast det kanske det gör, inte vet jag för det skulle vi ju inte märka. Man kan undra om den tid som flytt bara försvinner, eller finns arkiverad? I ett stort tidarkiv, hur flummigt är coolt är det då. Hur skulle man rita tiden, tror ni? Antingen som ett jul som snurrar eller som en orm som slingrar. Men hörrnini, då kanske tiden snurrar på ett nytt varv snart? Folk tror att tiden är så evig men liksom, hur vet vi när den tar slut?


En sak jag har tänkt på är, man kan säga i veckan, i år och idag..men aldrig imånad! Det är inget ord! Det är riktigt mobbande och diskriminerande mot det stackars ordet månad. Stackars, stackars ord. Jag ska börja säga imånad.


Men idag så har jag inte gjort något, om ni ville veta. Läser om kristallkällor, tidsvindar och asiatiska städer. Ja, Ronja listade nog redan vid rubriken ut att det är Molly Moon tre som inspirerar mitt inlägg. Det är fruktansvärt rörigt det här, va?


Det finns ingen annan som jag

Det finns ingen annan som du

Så kom låt oss njuta av livet just nu


Kommentarer
Postat av: E

Man kan ju säga i månaden :)
tänkte bara på det.

2007-10-03 @ 16:04:37
URL: http://ebbbaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0