sadisten

Här kommer mitt författande från yesterday. Jag skulle skriva om en objuden gäst i mitt rum, So I did..Niklas Törnlund är min skrivarkurslärare.

En objuden gäst

Ett berg tornar upp sig i mitt huvud. Det är ett berg av läxor, trötthet och brist på inspiration. Det är irriterande och man kan inte bestiga det. Dessutom spelar Sara jobbig musik därute och jag har inget att göra utom att plugga.
Då öppnas dörren och någon kliver in.
?Vad är det?? Bjebbar jag. ?Vill du något viktigt??
?Ja?, rösten är välbekant. ?Ja, jag vill mycket viktiga saker.?
?Niklas!? min skrivarkurslärare, eller sadist Niklas Törnlund står i rummet och ler elakt. Det bryr jag mig dock inte om, för jag kan inte se leendet, ha ha.
?Emma, du kom inte på skrivargruppen i måndags??
?Nej, det har du helt rätt i, skarpsynt iakttagelse det d
är.?
?Därför måste vi ta igen tiden..nu.?
Med en kännsla av att det inte kan bli värre frågar jag försiktigt vad de gjorde förra gången, då jag uteblev. Som jag väntade hade de tränat på prosapoesi inom omöjliga uppgiftsramar, givetvis under sträng tystnad medan Niklas själv drack te och bläddrade i papper. Som vanligt.
?Men det ska inte du göra, Rävås.? lättnaden sköljer genom mig. ?Du ska..skriva en roman. ?
?På en och en halv timme??
?Nej, under din livstid. Jag går inte förrän den är klar.?
?Hur lång ska den vara?? Paniken flyter i mig och jag är nära att kasta upp rakt på min älskade Ingemar, men håller mig tillbaka och väntar in hans svar.
?Kanske runt tre tusen sidor..som en inledning till första boken alltså. Jag tänkte mig tjugo böcker.?
?Men va..va..va??
Där sitter jag, med en objuden gäst i mitt rum, en objuden gäst som planerar att stanna.

Muahahaha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0