det regnar i Paris

Igår hade jag min allra första fransklekton ever! Det var coolt, jag lärde mig några franska ord och sånt. ;) och lite om frankrike. Tydligen sitter man runt matbordet och pratar om mat i frankrike. Så enligt skolan bor vi i Frankrike (ja vi sitter alltid och snacckar mat!) och mamma äter som en ameriakn (bara enligt Gunnel). Så vi är ett brett släkte vi rävsåsar ;). men i alla fall. Sen igår hade vi också en himskans rolig svensklektion, med vår nya lärare _Danielle. Vi skulle intervjua varandra, och en av frågorna var vad man oroade sig över. "Han oroar sig för at hans mobil ska gå sönder" och "om fem år hoppas han att han går en promenad". Förresten har jag inte berättat om första skoldagen då vi skulle säga saker vi var bra på. "Hej jag heter Erik och är bra på att titta upp i taket" och sånt flummigt! Vår klass is the shit. Sen igårkväll gjorde jag inte ett skit, chattade med Kim och höll på och mojade om festen med alla som vanligt. Sen idag var vi på mossby kaffé, ett mysigt ställe där man kan köpa kakbuffé och får därmet äta hur mkt kakor man vill! Till saken hör även att det ösregnade, men jaja. Det gör det än. Hatar regn men äskar regn men ja, älskhatar regn. Jag älskhatar ganska mycket. Men vi är ganska galna när vi åker bil min familj, låser oss själva ute med mig inne i bilen som inte vet hur man låser upp bilen och dessutom hade på hög musik. Bra musik var det också så det så. Nu känner jag att jag borde sluta skriva, men ska nog bomba bloggen idag tror jag, var ju länge sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0