I think we´ve got a problem

Jag lvnjuter ave mary a och tänker delge er ett fruktansvärt pointless litet problem i min tragiska emmisvardag. Det är skrivandet av tof jag tänkte tala om idag. It drives me crazy! Lägg märke till det engelskspråkiga utropet, för det är det som är problemt. Efter att läst om twilight (ja, jag är redan klar).) har jag vissa problem att tala svenska vet ni. Så mitt skrivande går ut på att jag först tänker ut en dialog på engelska och sen sätter jag mig och översätter den noga. Det tar alltså dubbelt så lång tid att hitta på den! Dessutom försvinner alla undertoner! Det är inte samma power i ett "du tror det?" som ett "you think so?" liksom, åh! Alla ord låter mycket finare på engelska också! Nej alltså jag blir galen, äsch hejdå från psykfallet Emmis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0