God is dead, we killed him.

Ja den där Gaarder kan minsann säga mycket sanna saker. "om vår hjärna vore så enkel att vi kunde förstå den, så skulle vi vara så dumma att vi ändå inte begrep oss på den." kloka ord av en klok man. Och de som säger att norrmän är dumma. Ja de är nog riktigt pantade svenskar, Gaarder är norsk och helt fantastisk. Jag skulle vilja träffa honom, för han är en riktig filosof och han är dessutom bra på att skriva. Reflektera, formulera, intressera-det är filosofi. Det sa han faktiskt inte, det var faktiskt jag som sa. Jag är vis och smart haha jag är värsta bästa. nu vill jag säga till Asrar att jag älskar henne och till Anda att hon inte ska vara så deprimerad och till Sara att hon är bäst och till Tildah att hon är knäpp och till alla på länret att jag saknar dem. Jag vill säga till Ebba att hon har ett coolt liv (eller, det är svårt att förklara), till Onja att hon inte ska sola sig i fördärvet, Till Natta att hon borde vara hemma på loven ibland, Till Hannah att vi ska äga författarhögskolan och till till Linsie att jag saknar henne psykat mycket. Och åh jag saknar alla mina friends för de är så fina och underbariga. Fast alla verkar deppa ihop känner jag. nu är det två i dag som skriver till mig att de vill dö. ja ja jag vette fan vad som händer med världen. Gud har övergivit oss och det bara crashar alltsammans och crap. how come att jag är så glad när alla andra sörger? Jag förstår dem inte. Jävla Gud som verkar ha stuckit ifrån sin skapelse. Svinet bryr sig nog bara om israeliterna eller något. Men hej då alla freaks and never forget i love you!

Kommentarer
Postat av: Vispen

Oj, vad hemskt att vissa vill dö, undrar om de menar det. Jag brukar känna så ibland kanske men jag skulle nog ändå inte vilja det, jag skulle ångra mig efteråt. Men när man väl har dött så går det ju inte att ångra sig.

2008-07-18 @ 18:20:23
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Vispen

Oj, vad hemskt att vissa vill dö, undrar om de menar det. Jag brukar känna så ibland kanske men jag skulle nog ändå inte vilja det, jag skulle ångra mig efteråt. Men när man väl har dött så går det ju inte att ångra sig.

2008-07-18 @ 18:20:23
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Axel

Ojdå. Det var inte bra. God har verkligen inte övergivit världen, det låter som en deistisk åsikt. Vad som händer är det obevekliga - jorden transformeras till helvetet där satan ska härska, och på Den Yttersta Domens Dag är det fullbordat, och de som är trogna HERREN Jesus Kristus skall frälsas från helvetet till paradiset. Nu är fasen då vi gallras och prövas hårt, så att Han ska veta vilka som är Trogna.



Du vet säkert vem jag är.

2008-07-20 @ 13:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0