dikter från dagens skrivarkurs.

vi fick kakor idag på kursen, hemma hos Niklas var vi. vi snackade Kina också. usch. inget wow idag, de andra stod för wow:et.

Eftervärlden-de som såg sanningen

Jag ville bara att du skulle veta
Hur sten en gång blev aska
Jag skulle önska att du ville förstå
Hur det smakar att bli sviken av moder natur
Jag ber dig, lyssna till
Hur växter grodde och fåglar flög
Jag frågar, hur står det till?
När människor, träd och vinglösa fjärilar faller
Faller, faller, faller
Och jag hoppas att jag fick fram mitt budskap
Då jag för ett år sedan bad dig om hjälp
Jag tror dock inte att du någonsin hörde
Klagoropen vi en gång sände ut
Som fortfarande utsänds
Från den tid då världen för länge sedan slutade snurra
Och Gud till sist tog sin hämnd.

Soldaten

Tysta, svidande läpprörelser
Ett klagoskri utan ord och reson
En virvelvind som förde bort all ondska
Men en virvel kommer alltid runt
Och kvidande sjunger vi en klagosång
Och hoppas att någon där ute kan höra
Vi vet att folk demonstrerar
Men då vår sång dör bort finns det bara rök och eld kvar
Det finns döda kroppar men ingen kan gråta om de inte vet
Resultatet är vad vi vill förmedla
Budskapet är vad vi faktiskt förmedlar
I den tystnad som sprider sig
När den siste soldaten föll

siao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0