månens alster

Nu kommer skrivandet från i måndags, liksom sist en uppsjö av dikts bara for you! Den villrådige allvetaren Dedicated to Emma Det här är ingen mening Och jag skriver ingen dikt Jag tänker inte på orden Jag ger inte ord åt tanken Jag hånler inte mot de sämre Jag avundas inte de bättre Jag föraktar inte poesin Men jag fattar inte grejen Jag lever inte för drömmarna Och jag drömmer inte om livet Och nej Mitt liv är inte alls motsägelsefullt. Disnys glömda barn Spring för livet, Snövit! Sjung och tappa rösten, Ariel! Tappa skon, Askungen! Vakna, Törnrosa! Förvandlas, Svanprinsessa! Spendera pengar, Robin Hood! Gå sönder, fula videofilm! Gryningsljus Gryning Det som saknas i poetens penseldrag I konstnärens mjuka silverord Och i mörkrets sista andetag Jorden Det som fattas i din vackra bild Ett svart hål av människors glömska En vind blåser bort all aska så mild Poeten Han som viskar fram alla ord Kom ned från ditt moln, vakna ur kärleksdröm Och se, se vad som händer med vår jord Modern kärleksduett Hej! Får jag? Det får du. Älskling Vill du Om du vill. Ja! Jag vill Det tror jag.. Nej! Inte så Du gör fel! Fan! Allt suger För oss båda. Om Om tvivlet inte hade gnagt på mina tankar Om livet inte hade sträckt ut sig i evighet Om själen inte hade plockat upp sin vandringsstav Om tåren hade fallit då för länge sen Om ögat hade sett och om örat hade hört Om händer inte skakats och munnar inte lett Om du aldrig såg på mig, vad hade då hänt? Sådär, dags för fler inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0