superlative nation

Har ni någonsin funderat på hur många superlativ som används i dagens samhälle? "igår var bäst" "det där var det dummaste jag hört" "det var det finaste du sagt". Alltid superlativ. Jfg brukar säga "det var det dummaste..eller nä, det var det väl inte". Det är som om, jag vet inte. Det är bara konstigt. Man har väl ett kort minne. gentligen. Man kan ju knappast minnas det dummaste man hört. Men det låter ju heldumt. Tycker bara att man borde lägga av med sånt skit och prata klartext. Situationen vi är i idag är ju så konstlad och överdriven. "hej främling jag älskar dig" ungefär. Särskilt i bimbokrättsar. Det finns en låt som heter "something stupid", ska inte säga vem som gjor den, för då blir det nog fel. En rad ur den är "then I go and spoil it all by saying something stupid like I love you". Hur kan det vara dumt? Hur kan en sån sak fappa betydelse? Vad har vi då kvar? Inga ord anses varken fula eller vackra, bara sentimentala och neutrala. Hur fan kan man sitta på lektioner och skrika fuck you eller säga jag älskar dig till hela världen? usch, jag har ingen lust att vara i den här världen. Den är dryg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0