en vanlig bildlektion på tunaskolan

Hannes gör konstiga ljud och Berit gnäller på Svenn om färger eller något liknande. Alla kacklar. Bakom mig någonstans snattrar Karolina, Elise, Agnes och Anna om nåt. Berit påminner oss nu om att vi faktiskt ska få betyg i jul! Alla blir sååå förvånade och nu har Berit och Svenn en lång debatt om farför man gör saker. ”ni måste fullfölja allting, det kostar pengar!”. Svenn skriker ungefär fuck you till alla. Han verkar sur. Erik undrar vad som händer om han pajar sitt finger. Ja då har handen bara fyra fingrar. Alltså vi snackar händer i jips här. Carolinas hand är tydligen gul. Nu babblar Berit och det är nästan tyst när hon pratar. Bernard fattar inte vad Berit menar för han är sjuk i huvudet (sa han till mig). O no nu ska hon sätta på en skiva, en Bob Dylan skiva blir det. Oj då, nu särskrev jag. Carolina och Stind trallar på små människor. Nu fyller Bob Dyllans röst rummet och Erik resenserar med hur gammal han låter. ”Fitta” skriker nu plötsligt Svenn ut i rummet. Väldigt intressant. Nu bryter en fight ut mellan Stinda och Carro, frågan är om Carolinas rum var gult eller inte. Seriösa grejer. Nu stänger de av Bob och Berit babblar i mobil. Det gillar ingen så de mobbar henne grovt. Stinda tror det är hennes kärlek. ”ring skånetrafiken” beordrar Berit. Hon kan deras nummer utantill! Nu har jag tagit en paus och skrivit en dikt. Carloina skrattar åt Stina. Stinda ska döda Carolina med sin gula hand som är mäktig fast Caroo säger att hennes gula hand är mäktigare. Berit har mycket åsikter, och visska faktiskt ställa ut detta så skärp er! Vi ska ha kraftiga färger säger Bernard spydigt. Berit tror att Svenn kommer att få icke godkänt i bild. Hon har rätt i det. Nu var jag elak. Berit beordrar Carolina att göra lite konst, kan bli svårt eftersom hon spednerar så mycket tid åt att kackla med Stina. Berit står och sjunger för oss, muahahahahaha. Sedan går hon tjeckt och hjälper folk igen. Nu skrålar C och S på min hatt den har tre kanter. Nu tor Svenn ton på samma sång och mobbad Danielle, elak har är va? Hon är ju rolig säger vi. Jag stavar bara fel i denna konstiga text. Hannes piper om något och Svenn undrar vad fan han gör. Han målar tydligen. Han är jävligt kul och kallar Erik för sär, hur elak kan man bli. Mycket elakt. Svenn säger fuck you till Hannes kch nivån på samtalet är verkligen fantastisk. Så intelligenta vi är i klass 8B, det är nästan för bra för att vara sant. Debatten med Svenn fortsätter och han jobbar fast bestlutet mot ett ig. Han lyckas. Bernard är Harry Potter och Erik är Voldermot är en exklusiv nyhet! Stina har gjort världens misslyckade hand enligt henne. Bernard snackar skit om Berit och nu försöker folk skriva på datorn. Ooo nu har Bernard en trollsaav så han gör massa hemskt! Nu diskuteras ordet sur och shit nu ska vi städa. Såå mkt jag har att städa. Verkligen. Bernard håller på att döda Erik med en sax medans Erik målar. Hallå Erik skulle föreställa Voldemort! Så dålig han är. Oj nu slutar vi tror jag men jag vet inte. Anna säger att jag skriver fort. Det gör jag också. Jag är nemligen the best. Nu drar Bernard och Agnes för att göra matteprov. Erik vill stanna i bildsalen. Det gillar ej Berit. Jag börjar bli liiiiite trött på att skriva nu faktiskt. Nej nu slutar jag nog. (Svenn och Berit har egentligen tråkigare namn.)

Kommentarer
Postat av: Sharon

Det här får man nästan flashback av. Är alla pojkar i 14-årsåldern lika idiotiska? På riktigt?

Intressant. Det händer grejer. I mitt liv händer väldigt lite, så det är tämligen intressant att följa händelserna på 8Bs bildlektion då (särskilt när det ger en en anledning att inte skriva om shintoism en stund). Man tackar man tackar!

2008-09-11 @ 00:10:32
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0