don´t mess with the masterpiese!

nejmen hejsan!
Hoppas ni har en helt fabulös vårkväll, I do. Denna dagen har nog varit bra, har jag kommit fram till.

Den begynnade (vänta, är det ett ord?) med klassråd och so och sånt. Engelska och svenska då jag fullbordade och inlämnade min helt fantastiska barndomsuppsats där jag berättar vilken jävla kreativ unge jag var. Shit, varifrån kom allt mitt självälskande? Påskliljorna smittar med sin narsisism. Jag tar emot och tackar! På lunchen kom vi på att jag är en samling för inre demoner och att de försöker tränga ut genom pannan på mig. Samtal i matkön liksom. Sen fick vi även möta vår nya no-lärare, trevligt. Han var en stockholmsk grabb som älskade tavlan och helt saknade auktoritet. Han lär inte få det lätt. Honey säger nu att hon får ångest till the last song I´m wasting on you, sjuka unge!

På konfirmationen skulle vi ha överraskning. Vi förväntade oss film eller i alla fall godsaker. Men fan heller, en helt vanlig gång inriktad på psalmer fick vi. Vi skulle dramatisera en psalm och vår grupp fick en om vatten. Vi pratade om att det regnade heligt vatten lite sådär improviserat och grabben i gruppen avslutade med ett rungande "amen!". En annan grupp sjöng hallelujah i stämmor, lät det som, men egentligen sjöng de bara mullrande och falskt.

Nu tänker jag avsluta med att imorgon blir en toppendag.:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0