fatan

Det där var min sammanfattning av melodifestivalen. Jag ska ge er en lite längre också.
låt 1: Velvet
Den började sjukt bra. Sen kom en ordupprepning och hela låten famlade ihop. Smash. Jag tänkte på 90-tal och dagisdisco...men texten var lite sweet.

Låt 2: några galningar
Completely insane! Ordupprepning, gillar vi inte, men galet som..som..nåt.

Låt 3: Molly
Låten började fint, men texten var "död" och så. Att hon är 92:a är bara rysansvärt och avundsvärt och allt vad det heter.

låt 4: emd
Ganska kass, må jag säga. Seg och tjatig, lät ibland lite off pitch. Men helt ok ändå.

låt 5: that strange man...
Han var en flummig en. Han skrålade bra, men tydligen var gitarrslingorna snodda och sticket fick hela låten att rasa ned till hell.

låt6: maja
Sweet! Jag gillade den när jag vant mig. Lite originellt ju.

låt7: sofia
Hennes låt från två år sen är den enda låt från melodifrstivalen som jag någonsin lyssnat på privat. Deprimerande nog kör hon på grekiska idag. Disgustingly iritating. Tänk om vi skickat dit henne? Seriously!

låt8: bwo
Låten var tillbakahållen adrenalin. Grabben skrålar lika nerdigt som aldrig förr och de andra bara hangar round känns det som. Pathetic. Usch, vad depressing denna rapport blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0