hur blir sommaren 2009? (obs: inga radbrytningar here)

Hur blir sommaren 2009? Den blomstertid nu kommer. Psalmen är gottländsk har jag hört, det var en präst som skrev den. Logiskt, eftersom det var en psalm. Det passar så bra in på mina känslor att jag slutar sjunga mitt i en ton. Bara ordet Gottland ger mig ett stort leende, fast nej, jag ska inte dit i sommar. Det är vackert där på sommaren har jag hört, men det bryr jag mig inte om. Gottland väcker tankar om dig, det är därför jag ler som ett psykfall. Du har varit meningen med min vår och just därför tror jag att du blir meningen med min sommar också. Jag ska i och för sig sola i Toscana, vandra i Rom, skriva som ett djur (som kan skriva..) och vara onyttig i sommar, men ändå kommer du att vara centrum. Det är din naturliga plats och du tar den omedvetet. Jag älskar det. Det regnar ute när jag går mot taxin, klädd i kjol och sandaler för är det avslutning så är det. Jag står och huttrar vid vägen, taxibilen lyser med sin frånvaro. Jag kollar på klockan varje minut för att se hur sen den faktiskt är. Du skulle komma hem ungefär samtidigt som jag, jag måste komma hem och prata med dig. Det går inte att leva utan heroin hur länge som helst vet du. Imorgon ska jag sjunga i stadsparken,men trots det tänker jag bara på att om lite mer än en vekca ses vi. Inte på din hatade ö, inte i min älskade stad utan på ett läger ingen av oss bryr oss om. Men vad gör man inte? Nu har vår kedja räckt i mer än fem månader, varje dag har vi haft kontakt. Vi kämpar mot halvårsgränsen utan någon vidare oro, för det kommer att gå bra. Du kommer att rida hela dagarna, jag kommer att ”ha ett liv” och sova, men ändå finns det alltid tid för att vara bara vi. Det är inte ens svårt längre, vi har lärt oss att prioritera rätt. Just när jag tänker det kör taxin fram till mig och mannen bakom ratten ropar på mig. I´m returning, Honey!

Kommentarer
Postat av: Honey

Jag är rörd. Jag älskar, älskar, älskar daj!

2009-06-01 @ 22:09:22
URL: http://rydis.russhage.com
Postat av: Anonym

Fint skrivet. Var det framtids-baserat? För du har väl inte slutat skolan än och du ska ju inte sjunga i stadsparken i morgon.

2009-06-02 @ 19:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0