lost in the hegrejiska

Hej och grejer!
Ja, ni måste väl ändå säga att ni har saknat mig grovt! Nu tänker jag blogga om min fabulösa vecka och sedan, kaaaanske, kan jag lägga upp lite bilder också!!

måndag (morrot, mariana och månen som var med på ett hörn)
Jag åkte till flygplatsen och sjöng skitmusik, sedan flög jag till huvudstaden. Nu brölar way i mina öron att han inte är okay. Synd för dig, som Karl-Edvin eller om det nu är Karl-Emil skulle ha sagt. I alla fall så mötte mig Anders, Cia och Honey på Arlanda och vi flög iväg i en taxi till kampus. Shit, Gerard blir galen och grejer men too bad. Ja, vi hör att du inte är okay, ta det lugnt grabben. Så ja, duktig grabb. My Vietnam får ta din plats med sitt långa intro. Pink matar hemlösa och krigar säger hon. I alla fall. Håll dig på spåret Ema! Vi anlände till Kampus och där kom Onna och vi åt och röjde. Haha. Vi hörde på gamla inspelningar där jag lät som en bitch (kan det vara för att jag var en? näää...) och sen invaderade vi pärlan, där Onja växte upp.

Jag och Honey ligger i bollhavet och är sentimentala.
Onja skriker bortifrån: jag försöker få en groda att låta med det går inte!

Ja sen bar det av till örebro, under bussresan skrålades det mcr, jolene och blunt (Enya-style och grejer!). Mellanspelet på famous last words blir underbart i piano tribute. Anyway. Vi arrived och träffade en Sandra. Det första vi hörde var hennes karaktäristiska skratt. Sedan hade galenskaperna verkligen inlett, för hur fan väntar ni er att vi ska vara seriösa ens en minut med en missbrukare av..vad var det? hasch eller mariana, kom ni överens? omkring sig hela tiden? Konstig meningsuppbyggnad. Det första vi gjorde var att muta Hannah f;r att b'dda v[ra s'ngar, alla tre. O fuck, engelskt tangentbort. Vem bryr sig? James Blunt gnäller om allt han önskar. Han vara ett emobarn, nästan, jag har kommit på. Om ni undrar varför jag vänder på orden så kan jag lika gärna förklara det. Det är hegrejiska, vårt språk.
Hegrejiska, regler:
1. böj inga verb
2. bort med alla onödiga småord
3. omvänd ordföljd!
4. "och grejer" och "strange" är normala uttryck.

Sen när vi bäddat (hmmm) åt vi mat tror jag. Det var Jakob som flög och vi spekulerade i vilken Jakob det var och var han kan ha flugit hän. Niklar pratade dialekt och allt var som det skulle. Nej alltså nu kan jag inte ens rätta. Skitsamma. Sen flummade vi mest fast honey var död vilket vi ej tyckte om, Emma och jag. Dixie Chicks sjönger om sina friends from high school. Ja, ja. Sen sov vi, jag delade rum med Anda. Hon flummade psykotiskt mycket och pratade om morrötter och annat aptitligt. Sedan vi sov och grejer.

tisdag (tidning, Torbert och trevligheter)
Vi vaknade halvdöda på morgonen och gick upp för frukost och sedan något så lågt som skola. Nåja, så seriöst var det inte. Vi spelade yrkesspelet och jag fick samma etta som förra året, journalist. Sedan fick jag lärare som tvåa och psykolog som trea. Jag gillar. Nej nu sjunger dixieflickorna om galna parader och vin. Djupt! I alla fall så förberedde vi sedan vårt arbetsplatsbesök på Nerkes allehanda vilket vi genomförde efter lunch. Det fick mig att inse hur lärorikt det är med Annika Benktzon. Sjukt mycket pressetik, tidningstermer och sånt ju. Vi fick dilemman som vi skulle ta ställning till och jag tog nästan alltid fel. Jag ej gilla. Vi gick även in på tryckeriet och Onja åkte iväg på golvet bland all trycksvärta eller vad fan fanns det i det rummmet hon åkte i? Där fanns i alla fall en tusen-tons tryckpräss. Jag varierar stavning på press/präss jag. Jag skriker Avril så högt att jag spricker, högt i ton, menar jag nog. Skitsamma. Vi åkte tillbaka (utan att få kakor. vi klagade hela besöket.) och lekte i bollhavet en lång stund. Vi låg i en hög på en madrass ovanpå först, vilket var hemskt bekvämt, iiinteee. Sen åt vi och gick till gympasalne, fast varken jag eller Honey ville eg vara där så jag berättade sagan om Torbert för henne. Kortfattat är Torbert en 84årig gubbe som har storlek 84 och därför få "gå barfota torg". Han jobbar med att odla och sälja frukt, till exempel flygande annanass (känner ni igen?) som jag kan ge mer information av skötseln av till de som vill höra. Oj oj vad Avril skryter. Jaja, Torbert är gift med Eva-Britt som jag och hannah skrattade åt hur jävla länge som helst. Han har även två lovers och sammanlagt sexton barn, ett av dem var Hilda och hon blev ihop med en planka. Hon sjöng imse vimse planka för den.

Well, sen gick vi tillbaka till boendet och hade kvällsfika och sen la vi oss i bollarna igen. Peaseful. Jag var helt borta vad jag minns, frös och var trött och allt var en dimma kind of. Men sen gick vi och la oss och Sandra var som vanligt galen!

Onsdag (oseriösa grejer, otroligt bra sång och "om jag vore en grabb")
Vi hade samtal på morgonen och fick diskutionsfrågor. Det verkade som om de trodde att tonåringar var pantade modefreaks och att det var synd om oss som itne förstod modet. Jag hatade. Sen delade vi upp oss för studieteknik och idrott, jag, Bardia och Anda började med idrott. Vi bandlöpte och annat boring. Amy Lee vill dö, exklusiv nyhet. Anyway, sen lunch och sen studieteknik då Anders cotchade mig igenom matten och sådant. Vi gjorde även intressetest då man får veta vad man ska jobba med. Alla fick samma resultat typ, vi vara lika. Sedan återvände vi till boendet och efter maten badade jag, Onja och Honey. Nu brölar Amy på någon person och undrar vart fan den ska gå. Inte vet jag. Flummungarna sjöng under vattnet och grejer tills honey beslutade sig för att dränka sig. Då gick allt ut på att hitta och rädda honeys liv. Inte ett dugg roligt. James Blunt frågar var jag är. Nu tystnar han. Sen gick vi upp och gick till musiksalen för att bilda bandet her (istället för him) och sj;ng the blakc parade. Onja på drums, hannah på piano och jag skrålandet. Fint. Sen sov vi tror jag och jag skapade en översättning till if I were a boy som jag fortsatte på på planet hem. här är smakprov.
Om jag vore en grabb, bara för ett par dar
jag skulle hoppa upp på morgon, kasta på mig kläder och gå.
Om jag vore en grabb, så skulle jag nog förstå
Hur det känns och gilla tjejer, jag svär jag skulle äga som man!
Skulle lyssna på allt
För jag vet hur det känns
när du mister den du älskar för att han tar dig för given och allt det ni bygt upp bara dör

Annan fakta är att jag berättade om marsmänniskor som godnattsaga till anda så att jag trodde på det och översatte just dance med flera åt henne. Torsdag (tonsäkerhet, tävling och teater i huvud)
Vi började torsdagen med vår bästa förmiddag på gruppbesök ever, vi lyssnade på Niklas radioprogram han sende medan han praoade på radion där han bor. Där var this is the life som alla srkålade. Sen åkte vi till sveriges radio örebro där vi sändes direkt och jag snakcade skit jag. Jag blev euforisk men jag var hungrig. Sen åt vi och sen utvärderade vi och sånt och skrev våra namnteckningar. Det var slitgöra. Torsdagskvällen gick typ åt till idol. Vem vann då, undrar ni. Jaaaaaaagggggg! Fick tre j'vla tior på please don´t leave me, omigod! Niklas sjöng på dialekt och Hannah vrålade av halsen. Lät det som. Jag inte orka blogga om idag förutom att jag rest. godnatt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vill du få GRATIS presentkort på dina favoritbutiker? Gör då som jag och registrera dig på http://www.freestreet.se/?r=1427 Det är en ny sida som inte har så många medlemar, vilket gör det lätt att samla ihop poäng. Jag fick hem mina första presentkort på h&m idag, så registrera dig nu =)

2009-03-27 @ 19:16:31
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: cissi :)

kolla in min blogg och kommentera gärna! :)

2009-03-27 @ 19:19:33
URL: http://ryds.blogg.se/
Postat av: Sandy

Va roligt! :) Lillemor är ju kul och jättesnäll! Och det var ju snällt av dig att "blogga mig". Var har ni besöken nowadays föresten?

2009-03-29 @ 17:49:45
URL: http://lilzandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0