vinterviken-vem som nu skrev den (läst under tvång)

Vinterviken handlar om John-John (strange namn), hans mamma och hennes sambo "skithuvudet", hans syster Lena, hans kompis Sluggo och hans galne morbror och John-Johns kärlek Elisabeth. Denna är en äkta snobb. Boken handlar, som J-J säger själv, om allt han vet. Om hur det är. Om kärlek, saknad, sorg, vänskap och hat. Ja djupt är det så det förslår och jag ska bekänna att boken gav mig min karaktäristiska "hjärtevärk". Den var väldigt gripande tyckte jag, dock har jag lite svårt för sådana där verklighetsskildringar. Okej, låt mig vara naiv liksom. Varför boken heter vinterviken är ju också en väldigt spännande fråga, okej de bor där, men och? Jaja, detta blev ju fan kreativt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0