before I die-Jenny Downham (läst under tvång)

Tessa kommer att dö i cancer. Därför skriver hon enlista på vad hon ska göra innan hon dör. Vet ni? Jag tänker inte säga mer om handlingen. Jag tänker inrikta mig på själva boken istället. Denna var otroligt bryvärd. Den gav mig både ångest, graviditetslängtan, djup sorg och grabblängtan. Dessutom fascinerade den mig mycket med sina beskrivningar om vad som är fint i livet helt randomly i texten. Den är inte alls förutsägbar (eller jo lite, slutet och så, menmen) och fick mig att gråta lite också. Hade storgråtit om jag hade varit i gråtmood. Det var jag ej, så ja. Har ej mer att säga om denna bok tror jag, utom att jag älskar brittiska inläsare.<3

Kommentarer
Postat av: Ronja

du påminner mig om att jag måste gå till bibblan och lämna tillbaka mitt exemplar..

2009-11-24 @ 15:42:53
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0