new moon-stephenie meyer (o.l)

Well, läser om twilight-serien (tyckte jag behövde en kur av total njutning nu efter allt) och de nenda jag inte nämnt här är ju denna. När jag lästen den första gången var den oerhört deprimerande och jag sörgde djupt när jag läste den. Men den är ju jättesöt! Kanske är det för att jag kan relatera mer till allt i den nu än då (på ett positivt sätt) men den kändes inte alls deprimerande. Bara fin, fin och allmänt fint! Alltså, det är en grej jag fascineras över. Det är inga bra böcker. Det är det verkligen inte. Det är bra någon form av obestridlig känsla av perfektion som får mig att droga dem. Jag förstår det inte och förstår alltså Onnas och andras skeptiska attityd. Jag menar, det kan ju inte vara nåt kul att läsa..som en bok! Den är antifeministisk, bella är en dum jävel och i övrigt suger det. Men, ja, så är jag ju ofta med mycket. Så inga rekomendationer, bara..ja, skit samma!

Kommentarer
Postat av: Hannah

All I want for christmas is Gerard Waaay! :D Nejmen Hannah Mathilda Ryding! Nu får du ta och låna axels skärp. Jag brukar inte kommentera dina bokmojjar, men här var för en gångs skull en bryvärd bok. Jag tyckte också att den var kollosalt deprimerande, så jag kanske också ska läsa om den då.

2009-11-11 @ 13:24:04
URL: http://mentalrevenge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0