kristendom

Kristendom
En text som förvånar ingen

Kristendom…är…kristet. Ja, det är faktiskt det enda jag kan få ut av den. Det andra är bara motsägelser och tomma ord. Hela religionen är ironisk, men jag har inte tid att prata om allt. Tåget går snart. Jag fokuserar på döden. Okej, så vad tror de kristna om döden? Jo, man åker alltså till himlen. Den sista handling man gör är alltså en synd! Man åker upp i höjden. Ursäkta, men det är ni som säger att man inte ska bli hög. Och vad är alternativet? Att åka ner i helvetet. Där är man törstig, sägs det. Men det är jag nu också och jag har trevligt i alla fall! Något annat läskigt jag har hört är att man från himlen kan titta ner i helvetet. Hur perfekt är det, liksom? De sitter på sina moln och spelar harpa samtidigt som de ser själ efter själ friteras i olja. Perfektion har alltid verkat plastigt enligt mig, men det här med himlen tar ändå priset. Vad gör man där liksom? Allt är precis som man vill ha det. Långtråkigt säger jag bara! Långtråkigt, falskt och rentav äckligt! Nej, helvetet verkar då bättre. Där får man i alla fall känna något.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag gillar den. :) Fast ordet "liksom" tycker jag förstör väldigt mycket. Var sparsam med det ordet.

2010-04-21 @ 13:35:03
URL: http://mentalrevenge.blogg.se/
Postat av: Anonym

heeej.... And happy B-day James ! :)

2010-04-21 @ 19:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0