spelkortsmysteriet-Jostein Gaarder(o.l)

Nuuu tänkte jag snabbt byta mood och vara euforisk över jostein gaarder! Aiiii! Denna människa, denna norska (!:o) gudom, ack vad är jag inte skyldig honom? Jaja, den här boken är alltså ett litet filosofiskt barnboksmestervärk full av jokrar och andra vackra spelkort (undrar om det var den här boken som fick mig att älska spelkort?), familjerelasioner, en resa genom europa, fantastiska sagor (tyckte jag när jag var liten) och eviga frågor om livet (som jag dock inte fattade då). Man kan inte låta bli att bli berörd, särskilt jag som verkligen vill uppleva det en av karaktärerna upplever, att se fantasier träda ut ur huvudet livs levande. Så vackert, även om boken lär mig motsatsen. Vackeeeert var ordet. Men ja vad kan jag mer säga om detta fina värk? Att det rular? Att jag just stavade verk med ä, hahahha.:D det gjorde jag innan också. jag är bäst. men alltså, läs boken. jag veeet att det är en barnbok men läs den! please?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0