the wave-morton rhue (läst under tvång)

The wave handlar om historieläraren Ben Ross och hans elever. De läser om nasismen och Ben utsätter de för ett experiment; the wave. Han bildar gruppen the wave, ger dem motton, en salut och berättar att alla i the wave är lika värda. Resultatet blir större än vad Ben hade anat.

den här boken är otroligt tänkvärd och att den är baserad på en sann historia (tror dock inte att karaktärerna är sanna, glömde helt att nämna att sådana finns, haha bra resensent jag är) gör den bara ännu bättre. Den är dock väääldigt kort tycker jag (läste ut den idag och började idag) men den kunde nog inte ha varit så mycket längre. Den är oerhört obehaglig, man blir faktiskt rädd när man tänker på att det kan hända var som hälst. Ni kommer sannolikt inte att läsa boken, och det förstår jag, men bara en sammanfattning så här är ganska tänkvärt även om min sög.:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0