Sophies värld-Jostein Gaarder(o.l)

Sophie är heeelt vanlig innan hon får mystiska vykort till "hilde" och brev från en man vid namn alberto med en filosofikurs. Hela boken är egentligen en filosofibok där vi tas från antiken till 1990-talet då boken skrevs, tror jag. Man lär känna varenda fansy filosof och precis allt han tyckte. låter det drygt? det är det, men bokens andra finesser (som jag dock inte vill gå in på här) gör den faaantaaastiiisk. men om ni vill ha en snabbare resumé; läs då spelkortsmysteriet. det mesta tas upp där, fast mer barnsligt och flummigt. men jag älskar denna bok också!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läser också om den XD

2010-05-27 @ 16:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0