how I start my swedish course...and things...and stuff.

Jag växte upp med det. Det går inte att säga på något annat sätt. Första gången jag handlöst föll in i en värld med konstiga namn, underliga människor och något som trots allt höll mig kvar var jag inte ens sex år. Jag vet helt ärligt inte vad det var jag föll för, bara att jag långt ifrån var den enda.

När man tänker på det är det skrämmande. Jag har fått nya vänner, skrivit och läst extrema mängder fanfiction och tänkt på det nästan konstant i elva år nu. Du undrar varför och jag kan helt ärligt inte svara. Vem bestämmer vad som gör en bok läsvärd? Är det handlingen, karaktärerna, språket, kanske känslan? En kombination, så klart. Ingen vet varför (förhoppningsvis) de flesta av jordens invånare har läst och känner till den största literära upplevelsen i mitt liv. För, helt ärligt nu, om jag träffar någon som inte har läst Harry potter har jag lite svårt för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0