blog post of dooom!

Heejjj!
Här kommer, förhoppningsvis alltså, mitt mastodontinlägg. Jag skriver det på alva, med en musplatta aktiverad, så det kan se lite suspekt ut det hära. Då får ni försöka tyda inlägget bäst ni vill. xD

Okay så det fantastiska inlägget började i fredags eller alltså förra fredagen. Då gick jag först i skolan och hann sjunga kör och jobba lite kulturhistoria innan jag åkte. Åt hysteriskt god kyckling på stationen och lyssnade på random grabbar som pratade om fascinerande saker för att sen hoppa på ett en och en halv timme sent veoliatåg. Det blev alltså d et under jag satt där, så jag satt där i typ sju timmar. Fuck yeah. Där satt jag mest och läste, mådde dåligt, åt pringles (jag vill ha) och tröstade mig med onnalåtar. Men sen blev det blindträff! Träffade där folket och såg på idol och spelade på kvällen. Sjukt fint. Jag och onna skrev random texter och jag skrev en yp 13 minuter lång badrumskölåt. Alla störde sig säkert väldigt mycket på mig kan jag tänka. xD vi, mest onna, skrev också vaggvisan ”jag ska släcka lampan innan jag går” vilken var väldigt fin förutom mina random inlägg. xD

På lördagen tog vi det väldans lugnt. Vi lärde oss att Niklas inte vet hur balerina hanteras, lagade mat (läs: onna med hjälp av niklas, själv hälde jag bara pasta), pratade, lyssnade på (mest dålig) musik och sen kom älskling och livade upp stämningen i sin övertrötta glans.:D vi var sjukt trötta och sov mest, åt inte ens upp vårt godis.:o

så, söndag. Vi umgicks och sådär tills vi åkte. Här kommer onnaquotes från den dagen.
onna: …annars blir jag dum!

hannah: slå mig inte i huvudet hela tiden!
onna: men ditt huvud är i handhöjd!

sen blev det tågåka med älskling och lita av. Vi läste tillsammans ut min bok, lyssnade musik och åt och drack som man bör.

soooo, i måndags var det alltså officiellt lov. Jag och Hannah satt då mest umgicks, såg film och sen var det skrivargrupp också som vi skrev på (no shit). Halloween var temat, logiskt nog, och trevligt var det. Vi fick till och med godis. Det är bra grejer you know.

så precis som jag trodde blev detta ett jättekonstigt inlägg med jättekonstiga fula stycken. Detta tycker inte emma om, så hon dissar inlägget lite hela tiden och skrålar överdrivet emotionellt på allt hon kommer på. Ellie för närvarande. Men hur som helst gjorde vi ingenting på tisdagen utom typ tittade film och umgås. Det är en sak jag undrar. Hur går tiden? Man kommer inte på något vi sysslade med över huvudtaget men dagen gick ju bevislinge. Jag…fattar inte. Vi liksom sysselsätter oss men det syns inte utåt, jag vet inte. I och för sig tar det bara två ord att skriva ”titta film” men ganska lång stund att faktiskt se en film. just den dagen var det män som hatar kvinnor som vi såg, ifall någon typ ville veta det. Det vi lä rde oss av den var att männen verkligen hatade kvinnor. så titeln stämde ju i alla fall. xD

onsdag, folk! Vi var då och köpte jacka till moi, en vi provade på skämt för att den var så ful. Men jag var tydligen så awesome att jag gjorde den snygg. Hannah påstod att jag såg ut som ett timglas i den, eller i alla fall lite. Personligen tycker jag det är ett lite creepy uttryck. Fast himla poetiskt. Timglas är coola. Dock tänker jag bara på dragonlance, och det är inte helt okay för jag har inte ens läst dragonlance och det ska jag inte göra heller. usch. Jaja, mer onsdag…halloweentradition a la rävås alltså chokladpudding var det också denna dag. Vi såg sisterhood of the travelling pants 2 och sov.:) och jag hatar att mina rader hoppar upp och ner. Försöker fixa det, men garanterat inget.:/

På torsdagen gick vi och fikade med Sara. Kombinationen sara och hannah var inte den bästa tror jag, men jag hade trevligt med var och en om man kan säga så. Det kan man bevisligen eftersom jag just gjorde det. Jag tror just jag lyckades radera en rad uppe i jack-stycket. Det ser inte ett dugg fint ut. Jävla skitmusplattajävel!:@ hur som helst var det då också skrivargrupp hos niklas. Vi skrev där om olika gudar och Hannah skrev om åskviggar och choklad, men jag fick aldrig läsa. Sämst ju. Detta tar seriöst evigheter så vi går vidare och on till fredagen för fredagar är så awesome.

vadå sida två? Jag skriver i word alltså. Har jag skrivit såå mycket eller är det bara styckeindelningen? Fast jag styckeindelar ju inte med radbrytning här i och för sig. Fan vad jag skriver in that case. Yay me!:D men jaja, på fredagen åkte vi och träffade lilla agnes som sprang och dansade swing framför oss. Vi fikade på coffee break och Agnes såg förbi allt hemskt och gjorde oss glada. Vi fick veta att en viss äcklig liten människa har gått över alla gränser och som respons tvingade Agnes mig att köpa damn suckers som jag och Hannah delade på på en random bänk. Dessutom bjöd de på lintchoklad i affären! Så ska det vara! Till slut sjöng jag och Agnes en sjukt random silence singing song och vi åkte hem för att gå till mormor där mormor inte var och titta på idol och äta pizza. Sjukt mysig kväll!

Hannah: jag visste inte att ögon luktar, men ditt gör det.
jag: …hur luktar det då?
hannah: ögigt.

lördag grydde och jag…var fail. På fredagsnatten spillde jag ut en colaburk, och på lördagsförmiddagen gjorde jag om det. Hur kan man vara så retarded? Hur? Dessutom spilde jag på söndagen ut en vattenkanna och Hannah spilde vatten på fredagen och jag på torsdagen. Och pappa krossade ett glas på lördagen. Jag sprider olyckaaa. Men jaja, vad gjordes på lördagen? Vi såg sliding doors och åt mat (*rolling eyes* relevant info emma) och läste vampyrbok och allt vad det nu kan tänkas vara. Citat kommer här.

hannah: tänk om det fanns en moralisk frizoon. Där man liksom fick göra vaaad som helst.
jag: vad skulle du göra då?
hannah: sno folks godis!

sara: när är det påsk? Snart hoppas jag!

söndag. Jag bakade då en awesome drömtårta (som jag ska äta upp snart, moahaha) och vi såg en jääätterandom film som vi inte tänkte se för vi trodde det var en heeelt annan film men det var alltså inte fallet. Så det var väldigt enjoyable. Dock gick min älskade dator sönder i söndags. …igen. I know. Helt sjukt.:/ eh ja det är inte så mycket mer. Igår åkte Hannah efter att ha sett spyken och jag sms-skrev på skrivandet. Men nu får jag skynda mig att posta detta, så siao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0