happy birthday to almost everyone, kinda

first an foremost, Agnes: du är söööt.<33 att du bara orkade göra det där är ju hur adorable som heeelst!<33

så, idag började dagen då med frukosttalk som vanligt och sen skola. Där började vi med håla, så jag satt i en soffa med Signe, Erik och Tea och pratade. Mycket trevligt, vilket tyvärr inte kan sägas om matten. men när kan det det, liksom?;) sen var det kultur och idehistoria där jag fick damp vilket kanske var lite onödigt men hey, pratar de om descartes så! jag hatar descartes så sjukt mycket. tror jag har sagt det några gånger i denna bloggs (admittedly rätt långa) historia. men jaja, sen var det ehl och sen gitarr och sång. gitarren var ganska waste och på sången provade vi på jolene inför öppet hus där erik tydligen ska kompa mig, yayness. och någon annan ska ta stämma men vi vet inte vem än. jaja, sen pratade jag en stund med älskling och tog det lugnt innan vi firade mormor som fyllade år idag. himla trevligt att återse kusinisar och whatnot. ska sova nu, ska bara återge ett Johanna-citat...

j: vad gjorde du på lovet emma?
e: Hannah var här.
j: gjorde ni nåt speciellt eller satt ni bara och tittade på varandra?
jag: ...

och nu när jag är igång vill jag bara visa alla vilken smart flickvän jag har.
h: vadå romantiken? (vi pratar om tidsåldrar alltså) typ romantikens Sverige.
e: så kan man inte säga. Det är bara antiken man gör så med.
h: antikens grekland och...nåt mer.
e: ja typ bara det.(jag vet att det fanns i rom också, shush)
h: varför fanns det inte någon annan stans? typ antikens europa?
e: ...grekland ligger i europa.
h: ahaaaa.
(okay den dialogen gick inte sådär. jag failade. men poängen är densamma.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0