strike the harp and join the chorus!

när jag tänker på det, så är den här dagen insanely bra! den började ganska tråkigt, dock, med att jag satt här hemma och tog det allmänt lugnt. sen åkte jag dock till skolan, för årets sista sånglektion. det var ju...inte heller så bra, om man ser det så. det här går ju bra. xD men lektionen var fiin. jag fick sjunga "innan jag kände dig" ("här får du din julklapp!") och sen skrev ulrika om "someone else´s story" om mig. ärligt talat så bytte hon bara ut pronomen, men det spelar ingen roll, det var så himla fint. I was officially touched. sen åkte jag hem med min favoritchaufför, som fick mig att sjunga för honom. jag sjöng en bit av our father, och han sa att jag kommer bli en stjärna och att Sverige är alldeles för litet för mig. "remember this day. you will go places!". så-jävla-fint.
 
sen hann jag precis hem innan jag skulle tillbaka...yay fel planering och whatnot! jag skulle nemligen joina ett gäng andra spykister och sjunga in pengar till musikhjälpen. vi gick alltså runt på stan och sjöng jullåtar (när det lider mot jul, nu tendas och andra klassiker;)) och det var riktigt mysigt. vi fick in en hel del pengar, dessutom! aron var lika djup som vanligt och i slutet fick jag sjunga melodin själv för alla hade lämnat mig (okay, alla två andra sopraner xD). men jag klämde i som fan och det blev väldigt mycket deck the hall mot slutet. det är bra, för den ska jag ju kunna nästa vecka. nu har jag sjungit den så jag kan den, typ iallafall.;) sen kom jag hem, och det lagom till att höra mammas band repa här hemma. jag kan inte komma över att min mamma är trummis i ett band, allvarligt! hur coolt är inte det? jag ska nog gå ut och prata med dem nu tror jag, för det här var tråkigt. bye strangers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0