blindstyre-bengt lindkvist

Alla som känner mig någorlunda väl kanske känner till min ovilja mot blindhet. Det låter kanske lite konstigt, men jag har aldrig riktigt erkänt för mig själv att jag är blind och alltid hatat alla former av blindverksamhet hur bra den än har varit. detta har förändrats sakta under det senaste året och nu tog jag ett avgörande steg. så jag förstår om ni tänker "vaaarför läser hon en fucking blindbok?" (det gjorde nog ingen), men ja det gjorde jag!
 
det är alltså grabbens biografi. han har tydligen varit minister och fn-raportör och sånt crazy. jag hade aldrig hört talas om hnom. men hur som helst så varvar han politik med lite anekdoter och annat kul som hänt i hans liv. och det är fakitskt bra. jag lärde mig en hel del grejer och jag, so mhelt ignorerat handikapppolitik (och all annan politik) fann mig själv helt plötsligt i färd med att lyfta fram fel i samhället och annat crazy. jag var seriöst redo att...*gasp*...engagera mig! oh no! vi får se hur det blir med det...och jag hoppas verkligen att onna inte läser detta. that would suck ever so much.

Kommentarer
Postat av: vispen

Haha, det här var roligt ju, jag ska också låna boken och se om även jag tycker att den är underhållande :)

2012-07-11 @ 16:32:44
URL: http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0