vänskapsbevis

det är en sak jag har tänkt på de senaste dagarna och det är hur olika människor formulerar sina vänskapsbevis och komplimanger och sånt. hur små saker verkligen visar uppskattning. därför följer här några exempel på olika sånna. det är alltså olika människor som har sagt detta till mig; vissa är gamla och vissa från de senaste dagarna.
 
"Jag är inte resistent mot dina sjukdomar och måste därför utsätta mig för smitta lite fler gånger."
 
"man kan säga vad som helst till dig och du förklarar det inte med något vettigt!"
 
"nu tycker jag att jag kan få en kram idag!
 
"there´s nothing wrong with you, you know. You are your own person and have your own world. You can understand other people."
(jag tror ingen kan förstå hur stort det var för mig att höra det, jag började nästan gråta.)
 
"det är så bra med dig, Emma, du säger alltid vad du tycker om folk!"
 
"vi hörs säkert imorgon"
(väldigt enkel, men på något sätt bevisar det att man räknar med varandra och verkligen bryr sig. det var när jag hörde detta som jag kom på att jag skulle skriva detta.)
 
"I liked you from the day I met you, dammit!"
 
"jag vill också bara kunna sjunga en stämma sådär helt plötsligt!"
 
"Sören emma, vad du är snygg!"
(ja, det var mormor...sören är något slags skånskt svärord methinks.)
 
"jag vet att vi inte är bästa vänner eller så, men jag tycker om dig och hoppas vi kan bli vänner någon gång i framtiden."
 
allt är såklart parafraserat och inte ordagrant sagt. hoppas ni förstår hur jag menar iallafall. sen var inlägget såklart ett tillfälle för mig att visa hur mycket jag älskar mina vänner.:)

Kommentarer
Postat av: vispen

Det är alltid roligt att läsa din blogg, läser varenda inlägg och gillar det. Det är ju som att jag lär känna dig, eller i alla fall Emma som bloggar, fint ju!
Vänner är det finaste som finns och familjen så klart och komplimanger, det behöver vi alla både ge och få lite då och då. Helt underbara saker som folk har sagt till dig, det gillar vi :)
Kram

2012-07-22 @ 23:22:42
URL: http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0