du kommer inte att dö

sandy: ja, det är alltid en upplevelse att träffa honom! En annan fullträff han fick in (som kan vara lite svår att förklara) är att under ett samtal helt plötsligt ropa "men nu ska vi beställa pizzaaa!". han är som han är, alltså :D
Anna: Aw tack :) nä kanske inte ond, men kul att du inte tycker det, för första intrycket av mig brukar vara att jag är ganska agresiv och "hård" får jag höra.

så, en mycket lång dag är (typ) till sin ända. Den började med muntliga i spanska, som jag tror gick ganska bra faktiskt. jag pratade (det är ett väldigt svårstavat ord faktiskt, det blir alltid prtade...har ni märkt det?) bra enligt de andra och det var skönt att få det överstökat. Men när jag kom hem föll jag ihop på min säng och låg där i någon timme. varför det för, undrar ni(säger vi)? Jo...hör och häpna, jag var sjuk! Skavde (får ont i skinnet när jag har feber eller på annat sätt inte är helt frisk, som att det skaver, jag och min far verkar vara ensama om det), hade ont i huvudet och var helt slut. kom äntligen upp runt halv två igen och tog en ipren och åt till och med mat. stollt flicka! xD

Sen åkte jag till skolan för att ha ljudteknikprov of doom. och det här är fan helt sjukt. jag ska återge det precis som det var, om jag kan komma ihåg.
lärare: så hur gör vi nu med provet? (obs: jag och han har pratat om det här hur många gånger som helst!)
jag: ja hur hade du tänkt? har du sparat det på ett minne eller skickat det på itslearning?
l: nej.
j: finns det digitalt på något sätt?
l: nej.
j: nähä...då blir det svårt.
l: eller det finns ju i word.
j: det...är digitalt, ja. då kan du maila det till mig på itslearning.
l: okay, är det något du kan göra nu?
j: nej, alltså, du ska göra det.
l: och du har datorn med dig?
j: ...ja, det har jag.
obs sant. jag trodde att jag skulle dö, helt seriöst. får man vara så lost? att han särskrev "ljudteknik provet" behöver jag väl knappt säga. holy shit. detta är alltså samma lärare som inte förstod att jag kunde skriva, kommer inte ihåg om jag skrev om det här när det begav sig. men alltså herregud...

jaja, provet gjordes till slut och jag begav mig väldigt försenad till skrivargruppen där antologierna var klara! det är sjukt bra skit, i år som vanligt!:D vi fick också cola till dess ära, så min ipren high blev ännu bättre med en massa cola. skrev också en dikt med rubriken som huvudmening, baserat på något anja sa om elin. det låter ju lite konstigt, för er som känner till folk i min omgivning, men jag fick ett sms från Elin där det stod att hon var utelåst på spykens gård och anja ville att jag skulle skriva "du kommer att dö!" till henne. så på den vägen blev det. dikten makade för övrigt verkligen ingen sense allts. xD

Sen gick jag iväg därifrån med Maria och vi åt pizza och pratade om våra respektive draman (för en gångs skull var jag inte värst! yay!) och allt vad det var. Hon är söt hon, det blir så avslappnande och samtidigt givande att umgås med henne. aldrig något bloggbart, men det är liksom så vissa är. vissa är bloggbara, deras ord fastnar på papper, vissa är det inte. man märker det bara på en tvåminuterskonversation; vissa korta samtal kan leda till långa stycken här och vissa kan man prata med hur länge som helst utan att det har sagts något spännande för bloggen. väldigt fascinerande, I tell you. men ja nu är dagen slut, min ipren sitter i vilket är nice och jag ska väl sova om en stund om jag orkar antar jag.:) så godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0