för det var läskigt länge sedan vi hade ett citatinlägg här!

vi tittar på glee och grabben jag inte vågar stava namnet till sjunger högt som en liten flicka.
mamma: alltså, har han några manliga könsorgan eller?
jag och syster: hahahahaha!!
mamma: det kändes bra när jag började, men alltså...

på ensembeln idag tar simon och måns fram koklockor eller cowbells eller vad man kallar skiten.
lärare: jaha, ska ni ha koklockor?
måns: ja, vi är koklocksklan!

aron: den där franska killen...är han fransk eller?

och nu kommer i princip hela min taxiresa med den konstigaste tanten någonsin. Obs att jag inte typ vill kränka tanten här. det vill jag inte alls. hon var bara underhållande.
tanten: emma, kan du sjunga?
jag: ja.
tanten: kan du spela munnspel?
jag: nej.
t: det kan jag!
*tid går*
t till sin assistent: vad är pryl?
a: det kan vara en sak eller att man blir slagen (är det sista skånskt? att få pryl, säger man...).
t: det har vi inte i bilen. jag tror inte jag har någon.
*tid går*
t: var är vi?
a: linero.
t: jag känner ingen som bor här!
*tid går*
t: jamen, vad sitter jag och tänker på?
jag och a: det vet väl inte vi...?
*tid går*
(till saken hör att tanten är blind)
t: hur många ficklampor har jag?
a: fem kanske...
jag: va, varför det?
a: hon köper ficklampor. det är bra att ha, säger hon...

det är fint att åka taxi ibland alltså.:D

Kommentarer
Postat av: tilda

Haha! Skön tant :)

Och det är nog skånskt ;) möjligen att vi säger prygel här i Sverige men.. Nej.. ;D

2012-05-12 @ 16:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0