lists!!

det är en konstig sak med den här bloggen: det är för lite listor i den! och nu menar jag sånna där frågelistor. detta ska jag åtgärda nu, med ett (lååååångt) listmaraton! yay!:D och nu börjar det

Coca cola light eller Coca cola zero?
-Kan inte säga att detta börjar så överdrivet bra. Så gör man fan inte mot cola, I tell you!

Vilka har du pratat med i telefon idag?

-någon tant som tydligen hette johansson och som jag ringde i tron om att det var ann…det var det alltså inte. Så kan det va.
Vitt eller svart?

-*facepalm* and here goes the colours.
Bästa Tv serien?
-gilmore girls ftw! Också den enda jag gillar. Men aja.

Har du haft sex idag?
-min första tanke är att skriva ”näe, har du?”…inte alls konstigt. Det har jag alltså inte. Dock blivit anklagad för att vara gravid. xD

Vem kysste du senast?
-Hannah

Vad har du för mobil?
-en c5a, hör och häpna! Det är så få siffror och bokstäver i det att jag kan hålla det i huvudet, till och med!

Vem är jävligt skum?

-du, förmodligen eftersom du sitter och läser detta…crazyperson.
Hur många barn vill du ha i framtiden?
-jag vet inte…dock kommer jag få tre har jag förstått.

Vad vill du bli när du blir stor?
-författare eller nåt annat överkreativt skit.

Vad drack du senast?
-vatten.

Vad är er brevlåda för färg?
-vit! Titta vad jag kan!

Maträtt du vägrar äta?
-de flesta känns det som…

Dricker helst när det är fest?
-cola :D alltid!

När var du bakis senast?
-i aldriglandet (inte som i neverland alltså utan aldriglandet)

Vad inhandlade du senast?
-cola, om man räknar för mina egna pengar.

Vad ska du köpa för grej?
-ska jag vara ärlig tog jag den här listan bara för att den här frågan var så jävla rolig. Vadå för grej? Närdå vardå hurdå what the fuck listskrivaren?

Har du haft tandställning nångång?
-jag är seriöst den enda jag känner som inte haft det…xD

Vilken är din favoritdag?
-alla bra dagar I guess.

 

Okay, andra listan. Och den är 100 frågor lång. Vad gör jag detta för igen?

 

01.   Fullständigt namn?

Emma Carolina Rävås
02. Exakt ålder?

17 år, nio månader och 21 dagar…tycker om att jag inte kan välja mella natt skriva med siffror och bokstäver.
03. Var bor du?

Lund :D
04. Bor tillsammans med?

Mina föräldrar och syster och sånt

05. Husdjur?

Billy och lukas
06. Färg på ditt hus?

Okay detta var ju pinsamt…fuck if I know?
07. När är du född?

7/7:D
09. Vilket år tar du studenten? 

Nästa :o:o
10. Något jobb?

Naaaaaeeeee.
11. När gick du upp i morse? 

07.00
12. När ska du sova Ikväll?

22-23, I guess…
13. Duschat idag?

Nej sånt håller vi oss itne med

14. Kramat någon idag?

Mamma och pappa I guess.
15. Pussat någon idag?

nae
16. Vad har du ätit idag?

Mackor, en av mina älskade ost- och skinkpajer samt balerina (för jag är tjock lev med det)
17. Dagens klädsel?

Jeans och tshirt, dock ingen kofta *gasp*

18. Dagens smink?

Vad förvånade alla hade blivit om jag bara dök upp helt sminkad till skolan!:D
19. Dagens sötnosar?

Inga utanför det vanliga
20. Dagens roligaste?

Skrivargruppen sen hoppas jag, för detta är itne så jävla kul alltså

SOCIALT
21. Har du många vänner?

Det skulle jag inte säga
22. Hur många har du kysst?

En.
23. Vem kramade du senast?

Min käre far när han kom hem för några timmar sen
24. Vem såg du senast?

*snicker* lists are funnyyy…
25. Hur många har varit otrogna med dig? 

Ingen :o
27. Har du pojk-/flickvän?

N to the aaaeee
28. Vem pratade du med i telefon senast?

Detta har jag redan svarat på. Ska jag ringa någon ny för att ha något att säga? Who the hell would that be? xD

29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det?

Vera: ”jag träffade Viktor idag”


FAVORIT
31. Film?

Fucking åmål, of course! xD
32. Låt?

Omöjligt att säga. Fullkomligt omöjligt.
33. Mat?

Skräpmat ftw!
34. Dryck?

Colaaa som sagt
35. Färg? 

And here we go again. Vi säger lila. Det låter kul.

(vad är fel med fråga 36? En sån har vi itne)
37. Stad?

Lund I guess
38. Land? 

Sverige I guess
39. Ämne i skolan?

Beror ju helt på uppgiften…
40. Strul?

Emma is not svaring på detta på grund av svaret på fråga 22 eller vad det nu var


SENASTE
41. Personen du tänkte på?

Det där är en så dum fråga, för det går inte att veta för när man läser den tänker man ju på en massa folk.

42. Personen du kysste?

Också redan svarat på. Har inte hookat någon sen sist. xD
43. Gången du spydde?

2004
44. Gången du grät?

9 dagar när jag bröt ihop över nationella

45. Pizzan du åt?

Igår åt jag pizzarester, själva pizzan köptes i lördags
46. Gången du var i Göteborg?

2009 när vi var på liseberg…kan det vara så?

47. Gången du var i Stockholm?

I mars, men ska dit igen på fredag!:D

48. Gången du var utomlands?

I januari när vi var i egypten
49. Gången du var hög?

Inte än, men snart kommer väl någon bli trötta på mitt tjat om hur det är att vara blind och hög. Petter har ju redan sagt att han ska få i mig knark, eller vad det var…

50. Personen som såg dig gråta?
mamma

ANTINGEN ELLER
51. Svart eller vitt?

What´s the freaking obsesion?
52. Hund eller katt?

Katter är de enda djur jag inte skräms av, typ.
53. Ut och festa eller hemma och mysa?

Hemma fast med sällskap.:)

54. Tv-spel eller datorspel?

Inga kommentarer.
55. Singel eller upptagen?

Lycklig, I guess

56. Hångla eller ha sex?

Ganska konstig sak att välja mellan kan jag tycka

57. Lunarstorm, helgon eller Playahead?

Den här listan är gammal. Syns det?:D
58. Ragga eller bli uppraggad?

Sånt håller vi oss inte med

59. Big Brother eller Paradise Hotel?

Såtn håller vi oss verkligen inte med!(ofta den fick utropstecken men inte den förra)

60. Har du svart hår eller blont?

Konstig fråga. Mycket konstig. Mitt hår är brunt. …säger de…
61. Har du blåa ögon eller bruna?

Också konstig jävla fråga! Men de är blå. Säger de också. Gråish blå.
62. Choklad eller lakrits?

Choklad ofcourse.
63. Göteborg eller Stockholm?

Vad är detta med städer? Alla platser är likadana, I tell you.
64. Högerhänt eller vänsterhänt?

Högerhänt. Om du tänker ”hur kan hon vara högerhänt när hon inte skriver?” ska jag personligen slå på dig. Ja, detta har sagts till mig på riktigaste riktighet.
65. Coca cola eller fanta?

Colaaa hur många gånger ska jag säga det? *blir sugen*
66. Pizza eller kebab?

Pizza ofcourse!
67. Randigt eller prickigt?

Blah
68. Älska eller älskas?

Dum idiotis fråga! Inget udtan det andra!
69. Leva eller dö?

Men herregud vem skrev den här listan? Man ska leeevaaaa goddammit jag är så trött på att ens säga det! Leva ska man göra!


ANTAL
70. Personer du älskar? 

A lot of them
71. Personer du hatar? 

ingen
72. Pojk-/flickvänner du haft?

1st om man inte räknar lågstadieförhållanden, och det bör man inte göra.

73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period?

Fråga 22…

74. Glassar du ätit på en dag?

2, kanske 3.

75. Festivaler du varit på/ska på detta året?

Kanske redding festival! Hoppas hoppas hoppaaas…
76. Gånger du haft minnesluckor?

Jag brukar alltid säga ”jag ska aldrig må så dåligt att jag får minnesluckor!” så, aldrig.
77. Gånger du varit hög?

Inga än, som sagt J
78. Personer du saknar just nu?

Vet inte riktigt. En som jag saknar sådär ordentligt. Men jag vetefan.
79. Gånger ditt hjärta brustit?

Hur definierar man det, egentligen?

VEM
80. Vill du kyssa nu?

Ingen just nu :o
81. Ska du träffa imorgon?

Klassfolk, jolanta, familj
82. Sjöng du senast för?

För…vera kanske?

83. Hade du senast en msn-konversation med?

Onna, om jag får gissa.
84. Spelade du tvspel med senast?

Viktor, aron & ekblad. (men det kanske var dataspel? Någon slags jävla spel var det i alla fall de spelade…)
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? 

Vad innebär det? xD
86. Vill du kasta en sten i huvudet på?

Tycker det låter kul att kasta sten i största allmänhet. Våldsam? Jag?

87. Förtjänar att dö?

Ingen I guess…

88. Är söt?

Väldigt många söta finns det. Också den fina meningsbyggnaden som var där.
89. Vill du sova själv i natt?
ja vad har jag för val?
VAD
90. Gör dig glad?

Människor!
91. Gör dig ledsen?

Människor…xD
92. Vill du helst göra nu?

Gå ut och köpa glass med någon fin människa.

93. Önskar du att du slapp göra?

Plugga…
94. Vill du ha nu?

Glädje, sol, någon att prata med

95. Önskar du dig i födelsedagspresent?

Jag ska nog itne få så många i år, för jag har redan fått dem, so I dunno…

96. Längtar du till?

Sommaren. Yeah I said it! Också stockholm förstås!
97. Tycker du om dina betyg?

Fråga mig imorgon…*ångst*

98. Ångrar du i ditt liv?

Attjag har pluggat så jävla lite.

99. Är det bästa som hänt dig?

Hard to say…

100. Hur mycket är klockan?

15:14 :o

 

Okay, jag sa listmaraton så två är ju lite töntigt. 3 får det bli. *öppnar fönstret och tar vatten* sådärja…

 

10 första:

Första bästa kompis:

Onna, alltså samma som nu :D
Första bil:

Vi hade en mycket dålig gammal volvo när jag var liten.
Första kärlek:

Hannah
Första husdjur:

Snobban och jöns ågren. Hardcore kattnamn, no?
Första semester:

Danmark när jag var ett år…
Första jobb:

Certec <3 sakna!
Första köpta skiva:

Någonting dåligt antar jag
Första riktiga kärlek:

Hur tänkte du definiera det? Alla kärlekar är väl riktiga eller är jag dum i huvudet här?
Första piercing:

Ja sånna har jag ju så många, vet ni, så det vet jag inte. xD
Första konsert:

…amy diamond? xD

9 sista:
Sista alkoholdrycken:

Alla är sist! :D
Sista bilfärd:

Till stan och hem i lördags
Sista filmen du såg:

För länge sen för att jag ska vara riktigt säker.
Sista ringda telefonsamtal:

We have been through this!
Sista bubbelbadet:

No idea.
Sista spelade cd:

Oj! Svårt…jag vet inte?
Sista kyss:

Nyårsdagen
Sista gången du grät:

Another thing we have been through. Ska man göra detta olika dagar egenltigen kanske? xd
Sista måltiden:
paj som sagt…ja, olika dagar hade nog varit smart.

8 har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar?

Jodå…
Blivit arresterad?

Haha nae. I has stick, they no daaree!
Blivit kär vid första ögonkastet?

Älska formuleringen! Eyeronyvarning!
Fått ditt hjärta krossat?

Been through this! Fantasin bborde putsas lite på här.
Sagt att du älskar någon utan att mena det?

Jag vet faktiskt inte…har varit inne i så många perioder av förnekelse och ignorans att allt börjar flyta samman.
Haft ett one night stand?

Men vad obsessed ni ska vara med sånt då…jag får lust att hooka en rando mmänniska bara för och ha något att säga här!
Busringt till nån?

Nja, itne så…förutom då förstås när jag och Moniqa ringde hennes son och ja, typ sex år, sa ”hej det är polisen!”. happy times.

7 saker du har på dig:
jeans

t-shirt

bh

trosor

hm…*ångest* det var nog det. xD

6 saker du gjort idag:
skrivit uppsats i spanska -.-

skrivit listooor

lyssnat pang prego

ätit

snart åkt till skrivargrupp

snart pluggat ljudteknik…

5 favoritsaker :
ingemar v (dator)

lill-ingemar iii (mobil)

handväska (innehållande pengar och sånt bryvärt)

pringles-samling

eyerony-saker (block och kamera än så länge, undrar när jag ska inviga kameran?)

4 personer du kan berätta allt för:
i princip alla. Men onna, linnsie, agnes och…ja alla andra! Tror jag. xD

3 val:
Svart eller vit? Gawd…
Sommar eller vinter? Hsommar
Choklad eller chips? Nooo do not make me choose the world is coming to an end nooo!

2 saker att göra innan du dör:
publicera något jag är riktigt stollt över (bok, album, fuck if I know) och bli lyckliiig. Och komma på fler uttryck förstås!
1 sak du ångrar:
som sagt pluggande. Och att jag har ljugit så mycket för mig själv, förresten.

 

And I made it! *andas ut*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0