the casual vacansy-jk rowling

rowlings nya bok. I´ve read it. vad tycker jag? jag tycker om det. det är inte harry potter. not even close. men det är annorlunda, och jag gillar det.
 
så vad är grejen? jo: grejen är pagford, en liten töntstad i england någonstans, där det bor ett antal folk. alla dessa folk blir representerade i boken. det blir en del perspektiv, alltså. allt från de mobbade, till de dryga som leder staden (typ), till läraren och hans familj, till missbrukarna, alla. min favorit är helt klart missbrukardottern crystal. hela handlingen krätsar väl kring döden av barry fairbrother och hans plats i the local counsil. men det där är egentligen jävligt ointressant. det är människoportretten som är kul. läs den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0