här ligger jag och blöder-jenny jägerfelt

jag vet inte vad grejen med den här boken egentligen är. det är väldigt mycket som har trängts in i den, känns det som; och det märks när huvudpersonen, maja, sågar av sig tumspettsen det första som händer (min stavning mitt i natten alltså). hennes mamma "försvinner", hon träffar helt plötsligt en grabb som hon tror heter justin fast hon vet att han inte heter det egentligen (ändå frågar hon aldrig) och allt blir kaos. sen får författaren in subplots som några "mobbare" som bara nämns en gång typ, alla skador maja tillfogas och hur de faktiskt inte är med flit (väldigt bra gjort), vänskapsrelasioner och min personliga favorit, en underbar halvbrittisk tjej som bara liksom...dyker upp då och då. henne skulle jag seriöst kunna hooka. och så tänker liksom inte jag.;) men okay, vad tyckte jag då? det var väl en helt okay bok. mycket var bra, men mycket var också mycket. om det makade någon sense...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0