I like liiists

Ditt namn? emma
Födelseår? 1994
Hur lång är du? 170, ish

Spelar du något instrument?
 I wish. Alldeles för lite tålamod.
Dina första tankar när du vaknar? Något förvirrat om drömmen jag just haft. Brukar aldrig ha koll på exakt när jag vaknar.

Är du hungrig? Naaee
Vart befinner du dig just nu? I mitt rum.(var, heter det där, inte vart. If you please)
Biter du på naglarna? Nja, biter i tumnageln för att den har så fabulous tuggmotstånd. xD men inte så de går av, nej.
Vad är du bra på? Sjunga, skriva, formulera mig och sånt
Har du några husdjur? Jo jag har ju alltså fortfarande det
Är du singel? Yes indeed.
Vem är snyggast? Fuck if I know?
Vad vill du ha just nu? Cola. Men jag vill inte gå ut och hämta eftersom pappa är i köket. Jag är så töntig med sånt.
Ditt mål i livet? att vara lycklig(det är ju typ allas mål, so I keep Veras svar)
Rädd för? Spya, djur (mest typ får och kor och sånt), oförutsägbarhet med mera med mera (är rädd för väldigt mycket jao)
Har du någon vän du känt i 10 år? Onna<33
Har du körkort? Nä, men när jag får har jag lovat att köra 150…överallt! Någon som vill köras av mig?;)
Vilket/vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Rasmus/linus om jag var en grabb, har de sagt, men nu kommer de inte ihåg det längre…

Pepsi eller Coca cola? coca cola! (jag vill gå ut i köket nuuuu)
McDonalds el. Burger King? Burger king tror jag. (men herregud, är det så svårt att skriva eller att man måste skriva el? please.)
Sjunger du? Yes
Vad har du för skostorlek? 39
Vill du gifta dig? Jag tror det.
Är du en hälsogeek?absolut inte!
Kommer du överens med dina föräldrar? Oftast ja, nu för tiden.

Din hårfärg och frisyr? Brunt, typ halvlångt (men benjamin sa att jag hade kort hår imorse! Inte okay!)
Skorna du hade på dig idag? Mina vanliga skor…(nej jag vet inte vilken färg de har, so sue me)
Grönan eller Liseberg? Karuseller3 år sen jag var på liseberg, 8 år sen grönan. So I don´t even remember.
Vad sover du i? nattlinne
Kläder du hade på dig idag? Vanliga kläder…inget speciellt I guess.

Favoritfärg på kläder? Jag vet inte ens vad jag har nu. Såatte…
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag vet väl inte. Men nu började jag fundera på var min love is blind-tröja är. Jag älskar den.
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Helst inget.^^
Tatueringar du har? Är så sugen på att skaffa en där det står typ ”vad står det här?” eller nåt annat som bevisar att jag inte själv vet vad som står på min tatuering. Men inte värt det.
Piercingar du har? Inga.
Har du glasögon? Nä, den enda i familjen som inte har…;)
Hur ser din plånbok ut? Jag har ingen sådan.

Din perfekta Pizza? Vesuvio (shut up, it´s good)
Favoritårstid? Våren tror jag...men jag vet inte.

Favoritmat och dryck? Panerad fisk, pannkakor/fläskpannkaka, ägg, hamburgare med pommes/pizza/annan sån dålig mat. Cola, utan någon konkurans.

Favoritdjur? Katt, methinks.

Favoritparfym?I own none.

Vad köpte du senast? Svindyrt fika med maria i torsdags. 40 spenn för en burk cola och en delikatoboll. Oookaaayy…
Hur mycket pengar har du? För mycket för att vara så snål som jag är…(försöker alltid komma undan att betala taxin tex. Idag lyckades jag, wooo)


Hur svarar du i telefonen hemma? Hej, det är emma

Hur svarar du i mobilen? Hallå
Vem ringde du senast? Onna, samtidigt som hon ringde mig xD
Sov du ensam inatt? jadå
Vem sov du senast hos? Marie tror jag <3
Vad gjorde du kl 08 imorse? Gjorde mig i ordning typ
Vad gjorde du för 15 min sedan? Har säkert svarat på denna i 15 min…
Det sista du sa högt? Sjöng med i musiken, annars något ointressant till pappa
Det senaste någon sa till dig? ”jag kan köra dig, mötet blir inte så långt idag.”
Vad har du druckit idag? Vatten
Vad var det senaste du åt? Toblerone <3
Vad är det för färg på din ytterdörr? I may be wrong, but I do believe it´s blue
Vad är det för väder hos dig nu? Fint :o
Godaste glassmaken? Daim
Sover du tungt? Nej, jag tror inte det

Drömmer du mardrömmar? Inte alls ofta, har inte gjort det sen canada. Det var nåt seriöst fel på den där stugan…två nätter i rad, the fuck.
Favoritklädsel? Jag vet verkligen inte.
Vad ser du om du tittar till höger? Mitt fula skrivbord gissar jag
Vad ska du göra härnäst? Skriva en till lista, ta tag i mitt liv och hämta cola
Humör just nu? ganska bra
Favoritgodis? Choklad
Sommarplaner? Vara lika lycklig som denna sommaren, om inte ännu lite lyckligare.
Hur många kuddar sover du med? 2
Morgon eller nattmänniska? Ställer-in-mig-människa. Är vaken precis så långt jag har ställt in mig på att vara.
Har du dåligt morgonhumör? Hajag tror inte det…?
Är du kittlig? Ingen vågar prova, utom Hannah.
Snarkar du? Hörs i så fall inte över min tandagnisslan…
Stjärntecken? kräftis
Stökigt el välstädat? Här är det stökigt ja. Och det heter ”eller”.
Längtar du mest efter just nu? Folk tror jag?
Om du fick väcka någon från de döda, vem skulle det vara? Oj ingen aning!
Vad väntar dig om 10 år? Glädje hoppas jag (men shit vad jag är cheesy)
Vad luktar det just nu om du sniffar lite? Haingenting alls förutom mina fingrar som luktar choklad (och själva chokladen ofc)
Saknar du någon nu? Ja. Alltid. Men inte sådär påtagligt atm nu när jag tänker på det…
Snus eller cigaretter? Ciggaretter luktar gott.:)
Vill du ha barn? Ja, jag tror det
Längtar du till din nästa födelsedag? Inte speciellt. Ett tag kvar xD
Är du snäll? Ja, det hoppas jag
Är du blyg? Tillåter inte mig själv att undra
Tycker du att du har fin dialekt? Ja jag tycker fan det. Mina vokaler är sjukt snyggaaa. (om ni inte vet vilka jag menar, se alergic på youtube. Sök på alergic spyken. Första meningen där är ett bra exempel på hur jag pratar.)
Syskon och deras ålder? Allrakärastesyster 23 minuter eldre än jag
Tycker folk du är snygg? Fråga dem?
Har du använt någon hårprodukt idag? Nej. 
Har du bråkat med någon idag? Nej.
Vad har du för planer till helgen? Göteborg!
Är du sugen på något nu? Ja
Brukar du bada i sjöar om somrarna? Naaaeee.
En film? Dåligt ställd fråga. Jag vet inte.
Vem får en kram?  Du!;)
Brukar du läsa horoskop? Sara brukar läsa upp dem ibland.
Sängstorlek? Liten, tur att jag sover själv i den då
Vad såg du senast på tv? Intresseklubben

 

Here goes den andra listan!

 

Ta fram mobilens adressbok och var ärlig nu!

- Har du pussat nummer 2?
noo
- Vad har du för relation med nummer 20?
bra fråga. Ibland är vi kompisar ibland inte, typ…
- När ska du träffa nummer 30?
nästa gång jag går ut i köket.^^
- Är nummer 18 söt?
på sitt sätt, absolut. Eller nja söt vetefan.
- Vad var ditt första intryck av nummer 13?
nr 13 är färdtjänst, så eh…inte så bra just det första intrycket.
- Gillar du nummer 14?
hon är mycho trevlig, borde träffa henne mer.
- Har du träffat nummer 3 den senaste månaden?
senast idag på lunchenJ
- När ska du träffa nummer 25 nästa gång?
om en timme på skrivargruppen, om hon dyker upp där men det gör hon nog
- Är du nära vän med nummer 23?
nja, relativt. Borde facebooka henne kom jag på…
- Har du gått på bio med nummer 4?
min synpedagog. So no.
- Skulle du kunna gå ut med nummer 35?
kul att du frågar då det råkar vara ingen mindre än mitt ex. lite gjort, alltså.
- Vad pratar du och nummer 5 oftast om?
ingenting…vi kommunicerar typ aldrig.
- Skulle du kunna ge nummer 9 en kram?

tja, jag antar det.
- Vad har du och nummer 24 för relation?
hon började på skrivargruppen denna termin, så typ ingen alls.
- Vad skulle du vilja göra med nummer 26?
ge henne en kram. Men det ska jag säkert göra sen.
- Vad är det bästa med nummer 8?
att han hör av sig så sällan…
- Brukar du och nummer 16 träffas?
tyvärr inte så ofta, men ska till henne i helgen wooo!


Kommentarer
Postat av: Shass

Haha. Sådanadär listor höll jag på med sjukt mycket för några år sedan. Natt efter natt när jag satt vaken skrev jag listor och lade i min dagbok på Helgon. Den första du lade här läste jag från min egen sida bara häromdagen. :)
Kanske snor din och lägger på min blogg, bara för att. Eller någon annan av mina gamla. Vi får se. ;)

2012-09-18 @ 16:46:54
URL: http://shass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0