these things take time, love, these things take backbone

nostalgilåt som fan! fighting for nothing med meg & dia, ett band jag inte lyssnar på alls nästan. det är ju bra grejer! Men ja, rollspel eller karaktärsskapning hos brotherinlaw idag. Vi kom dit vid ett han och jag och gick och handlade. Men de hade ingen freaking cola på ica! jag blev alldeles förbannad! dock lät vår (helt seriösa) konversation såhär, obs att den började här efter en tystnad:
b: vi borde skapa ett land. tycker du inte det emma?
j: jo det borde vi fan.
b: vi måste bli erkända av tre länder. jag är norsk, så vi kan lura med norge så kan de bli våra alierade.
j: ja, och danskarna är ju helt korkade så de får vi med oss.
b: sant. vi kan få vår ström genom sånna här cykel-generatorer.
j: men blir inte det lite jobbigt?
b: nääeee.
...jaha. ja ja...
 
sen anslöt sig fredrik, oskar (aaa vadå riktiga namnet? nooo!) och carl, och vi satt och skapade karaktärer och åt mat och chips och annat viktigt. skriver lite citat här, vet inte om någon tycker de är roliga. (satsradning:()
 
(vi har precis pratat om att slänga ut någon på grund av...dåligt uppförande.)
c: hur många korvar har vi?
b: 6.
j: men var det inte det vi inte skulle ha när vi rollspelar...?
 
d(börjar oskars tilltalsnamn på): ett katedral...
j: ett katedral? *lutar mig nära* fy fan.
c: ja! det är sånna som dig som...
j: *vänder mig mot honom* sånna. som. du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0