Giant fucking tack!

Igår festivaaalade vi! Fast först på kvällen, för på dagen var där bara mög. Men runt sju kom vi dit, och direkt träffade vi världens sötaste barista: Agnes! <3 jag stod och pratade med henne en stund, innan det blev dags för kvällens första konsert: Coco Rosie. Det var verkligen en upplevelse, let me tell you. Låtarna innehöll beatboxing (grabben som gjorde detta var fucking fantastisk), opera, en mystisk trumpet, en talsyntes och mysterisk sång. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag gillar dem eller inte. Jag ändrar mig hela tiden.
 
De två nästkommande akterna var liiite lättare att bestämma sig om. För jag älskar first aid kit, och då framför allt Johanna. Jag är osunt förälskad i den kvinnan om någon undrar. I alla fall lite då och då. Setlisten var verkligen en besvikelse, men ett encore med america och king of the World gjorde allt så otroligt bra. Jag finner inga ord. Och ännu mer älskar jag Regina freaking Spektor. Ja, jag har sett Regina Spektor! Och fy faaaan vad bra hon var. Nej jag är inte bra på att beskriva saker, lev med det. Hon sjöng som en gudinna, öppnade med ain´t no cover för att därför, gjorde gudomliga toner hela tiden och var söt som bara hon kan. fyrverkerier mitt i fidelity gjorde bara allt ännu finare. Rubriken kommer från henne. Sötaste svenskan någonsin.:) snart ska vi dit igen, efter att ha sett prideparaden litegrann. Alltså att det just nu pågår två festivaler här. What.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0