en stilla undran...

jag hoppas verkligen att någon faktiskt läser detta, för jag behöver hjälp. Detta är en fråga jag mår dåligt av och som inte verkar ha något svar.
 
hur länge kan man döma någon för sina handlingar? kan jag behandla någon annorlunda för vad personen gjort mot någon annan, för hur länge sen som helst? eller blir allt preskriberat, hur fruktansvärt det än är? jag vet inte vad jag ska tro eller tycka riktigt. jag vill inte ha fördomar mot någon på grund av något jag inte ens var med och såg. samtidigt kan jag inte bortse från det. tror jag? jag vet inte alls vad jag borde göra eller säga. antagligen ingenting. det här har kanske inte med mig att göra. men alltså seriöst hjälp? var går gränsen? vid vilken ålder blir man gammal nog att ta ansvar för sina handlingar? vad är så illa att man inte kan bortse från det? ni kan kanske inte svara, men snälla ha en åsikt om ni läser detta. you´d help so so so much.
 
nu: ett glatt inlägg, bitches.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0