you talk about the world like it´s someplace that you´ve been

Hej och sånt!
Nu ska vi sluta vara super serious business för en stund, och prata om de senaste dagarna. Dessa har varit mycket trevliga. I tisdags var jag "en kulturell party-kvinna" (som diktatorn skulle säga) med Agnes. Vi promenerade till staden, för att "ta en drink" på mejeriet med hennes kompis Malin. Det var mycket trevligt, och efter att denna lämnat oss gick vi omkring lite, för att sen sitta och ha djuuuupa samtal i stadsparken. Det är helt förunderligt (eller vad man säger) att vi kan ha såna samtal utan att någon av oss (oftast båda) får totaldamp. Det är uppfriskande och awesome på alla de sätt. Sen gick vi hursomhelst tillbaka till mejeriet, för att se på utomhusbio. Filmen var riktigt bra, förvånande nog, och Agnes syntolkning gjorde allt ännu bättre (killen bredvid oss gick...jag undrar varför). Jag träffade på Maria och Karin, och fick sen stifta bekantskap med Agnes kompisar som fram till dess bara varit mytomspunna historier. Om man kan säga att någon är en historia...
 
Igår fick jag, trots den relativt sena hemkomsten, ta mig upp tidigt och åka till Kristianstad för att träffa diktatorn. Vi åkte vidare till Åhus, för en mer än två timmar lång promenad vid havet i den sjuka värmen. Det blev mycket cola-pauser och både solbränna och skavsår of doom för min del. Men många intressanta samtal hanns med och över lag var det en väldigt trevlig dag. På kvällen åt jag lax hos mormor och sen tog jag det extremt lugnt, vilket också har varit dagens sysselsättning. Vi gjorde i och för sig tacos här hemma, så här dagen innan mamma och pappa återvänder från amerikalandet. Jag har kommit fram till att jag saknar dem. Lite.;) bra övning, antar jag, inför min flytt som är om jättekort tid. En månad om ni undrar. Kaaaaaaooooos. Det var hursomhelst det för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0