Vispa Emma style!

Hej mina kära folk!
Nu har jag haft ett jättefint midsommarfirande hos Olle i bondeland med honom, Elin och Linnea. Vi grillade och vår "officielle grillmästare" välte grillen och annat lagom smidigt...men mat fick vi till slut i alla fall. Linnea kom då på att ha mina solglasögon (med papper i) hela kvällen, så hon blev "blindea". Det hindrade henne dock inte frå natt gå omkring lite varstans och hon och jag tog på oss att vispa grädde. Därav rubriken, som Elin och Olle underhölls sig själva och oss andra med under tiden, med dans och allt. Vi åt sen jordgubbar och kaka och allt annat man kan äta ("Kakan till jordgubben. Det låter som vi har en sån konversation! Kakan till jordgubben, kom! Klart jordslut!"-Olle & jag på invandrarsvenska of doom) och jag provade någon mysterisk dumle-sprit. Det smakade dumle...och sprit, dessvärre. Så det blev en emma-sip och sen fick det va. Va fick det också med kvälle någonstans där, men dock inte förrän Elin påstått att jag och Olle var en film som hon tittade på. "down-bio" kallade hon det. Jag vet inte heller...
 
Igår blev vi kvar hela dagen. Vi åt frukost och tårta och sen spelade vi ett frågespel där det egentligen bara var att svara på en massa frågor. Jag var dock bäst, som svarade rätt på tio frågor i rad.:D. Därför är jag bäst av alla som finns alltid. Eller...nja. Jag och Olle degraderades till treåringar bara för att därför och jag hade en logisk tankegång som mest var konstig. Så här var den: Linnea konstaterade att det var 8 grader i kylen. Då insåg jag att, när det är vinter och flera minus ute, då kan man gå in i ett kylskåp och uppleva det som äat det är ganska varmt där. Meningsbyggnaden där var ju sådär, men jag tror ni förstår. Lite konstigt, ja, men djupt mindfucking. Tyckte i alla fall jag. "men tänk på nåt annat! Vad som helst utom kylskåp!" var Elins uppgivna kommentar till detta. Elinnea (ja de fick ett couple name av mig, förstår inte att ingen annan säger så) åkte hem och jag och Olle åt pizza med hans föräldrar innan jag lämnade bondelandet. Det är för övrigt extremt fint där. De hade liksom ett extra hus, "lusthuset", som man kunde sitta i så man var ute fast inne. "Men alltså, det låter som...ett horhus!" var min intelligenta kommentar. Jag är ju som jag är. Så på det hela taget (what is that) har det varit en fin midsommar. Den bästa, I´d say.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0