Dagens emmlandsproblem

Olle: Så sjukt bra grejer! Fast...hans fru är inte lika coolt som han själv. Eller som Astrid då alltså.
 
Dagens emmlandsproblem är något jag brukar köra med på twitter. Nu drar vi in detta på bloggen också för att god damn. Vi rör oss mot en helt ny nivå av lyxproblem.
 
Jag har peppat hur länge som helst att vara här i december och verkligen bo här. Problem: jag är bjuden på två (!) fester helgen 6-8/12. Visst är det uppenbart att jag borde åka till Skåne och vara på dem? Ja, det kan man tycka. Men jag är helt beroende av att ställa in mig på saker. Jag är inställd på att chilla med livet här, kanske ha någon káffésöndag med Åsa eller bara umgås med fina människor. Det är ju en del av upplevelsen att bo här på helgerna! Jag har snart bott här en termin och bara varit här en (!) helg. Jag skäms. Samtidigt vill jag vara på fester med mina vänner, såklart! Det är ju inte direkt något jag får många av, om man säger. Men, och detta är ett stort men, jag ska ju vara i Skåne i tre veckor över jul. I oktober åkte jag ju spontant hem och hade en helt underbar långhelg. Höstlovet efteråt? Not so great. Första halvan alltså. Jag vill inte ha samma problem. Men jag kan ju för i helvete inte avstå från fester för att sitta hemma! Livet, alltså. Det här var inte alla faktorer, men nu är jag sur. Det är uppenbart vad jag borde och vad jag vill göra. De är inte samma.

Kommentarer
Postat av: Marie

Du bör göra vad du vill göra! Hur du än gör så blir det bra, skall du se!

2013-11-28 @ 22:19:43
URL: http://ismen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0