All this time, you´ve had it in you

Hej och hej och hej i brist på andra hälsningsfraser!
Idag har det varit en mycket fin dag. Som jag skrev åkte jag och träffade samma folk som igårkväll, och på inrådan av Isa åkte vi till nova. Varför? För att "här är så chill". Inte mig emot. Istället för att faktiskt vara på nova, satt vi på max och drack milkshake och hade det bra fast alla var alldeles för trötta egentligen. Elin åkte sen hem på grund av sagda trötthet och vi andra satte oss på en bänk och hade det bra. Jag och Isa "piggade upp oss" genom en hysteriskt rolig och konstig diskussion om varför the Flintstones springer i sina sten-bilar (med tillhörande gestaltning av mig), vilka material åldrarna (eller tiderna som Isa sa) heter nu för tiden (efter stenåldern och det alltså) och vilka soundtracks de skulle ha på historiefilmer för skolbarn. Guldåldern, 1900-talet, fick såklart "när vi gräver guld i USA" som låt och det var nog någonstans där det brast. När Olle kom tillbaka undrade han nog en del över vad som hade hänt med oss. Vi tog oss sen tillbaka till centralen och förälskade oss i en soffa, för att sen köpa pepparkakor (i september! Crazy!) och sätta oss vid en fontän. Detta fick dock bli kort för min del, för jag åkte till Malmö.
 
Varför? För att jag skulle se Maria Mena! Iiii! Var det bra? Det var så bra, så bra, så bra! Det absolut bästa var att hon öppnade med en sjukt stark version av internal dialogue, men bara hennes mellansnack (och mycket sådant blev det) var priseless i all sin enkelhet. Allsång på all this time, en cover på rihannas Diamonds (:o:D), en helt magisk sånginsats, hur publiken gick igång på "fuck you" (hennes enda catchy låt) och en mycket bra mix av gammalt och nytt gjorde kvällen i det närmaste perfekt. Men hon borde ha hållit på längre! Det var hur som helst fantastiskt. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0