en påsklista av något slag

Detta har jag upplevt denna påskhelg:
-Spelade med mamma, Vicky och Benkt (ny bekantskap och sjukt duktig människa). Vi provade transparent och närmade oss sakta originalet. Jag börjar förstå vart den är på väg. Sjukt exciting grejer.
-Hade annars en lat och tråkig påskafton. Satt mest här, förutom när diktatorn ringde. Då satt jag ju också här, men jag hade i alla fall inte tråkigt. Det är ju mer positivt.
-Idag var vi på påskmiddag hos mormor.
-Laxen var stor, som vanligt. (Ni fattar inte varför jag skriver det. Så ni inte undrar eller så.)
-Johannas brittiske pojkvän var där, så vi pratade en massa engelska. Jag klagar verkligen inte.
-"Det var en stor katt och den var inte liten heller!" bra, pappa, mycket bra sagt.
-Inuti-rapportering: jag tänker en del. Rätt mycket. Gränser, listor, linjer, tankar, känslor. Jag försöker reda ut, men från det här rummet går det sådär. Allt är mest mysteriskt. Inte för att ni bryr er överdrivet mycket om det här abstrakta nonsenset, men ni får leva med det. God natt, glad påsk och allt sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0