Trots allt: Bra dag

Jodå, det artade sig faktiskt. Filtret återvände, sådär som det såklart gör. Själva dagen spenderade jag mest med pappa. Eller ja först sov jag väldigt länge och skrev deppinlägg, men sen åkte vi till Malmö. Jag skulle äntligen få uppleva bulltofta kött, the experience, som pappa pratar om hela tiden. Detta innebär en hamburgare (hemmagjord, typ pannbiff) med en massa vitlökssås. Väldigt, väldigt gott måste jag säga. Tydligen är det också en del av konseptet att dricka pucko till. Där tyckte jag att gränsen gick, för jag menar...pucko till hamburgare, när det finns cola, alltså nej. Vi åkte hem, bråvallataggade och bakade relativt misslyckade chokladbollar. Men de blev väldigt runda, som pappa uttryckte saken.
 
På kvällen åkte jag och träffade Johanna och Amanda (kusiner) och syster som har kommit hem. Jag hade inte träffat Amanda sen jul och Johanna på mer än ett år (hon har bott i Australien), så det var kul att höra vad som händer i deras liv. Vi åkte till Johannas lägenhet, eller ja...där hon bor tillfälligt, och pratade om allt möjligt. Jag drack till och med cola zero. Livet är för konstigt, det må jag säga. Avslutar med några Amanda-citat. Önskar också att jag kunde beskriva Johannas tolkning av lilla namo, men det kan nog bli svårt. Ni missade något.
 
Johanna: Så ni ska pendla, nu när du ska bo i Lund? (Benjamin bor ju i Norrköping och det gör hon också nu)
Sara: Ja, men det borde ju funka.
Amanda: Ni kan flytta till Malmö!
Alla: ...
Amanda: ...Ja! Det är ju...inte Lund, i alla fall.
 
Vi pratar om Bråvalla.
Sara: Jag går in gratis, som Emmas ledsagare.
Jag: Just det, jag måste ringa om var jag får intyg ifrån. (Det måste jag faktiskt göra)
Amanda: Fusk, jag ska också ha ett intyg!
Jag: Men du är ju inte blind.
Amanda (ropar från ett annat rum): Men jag är vänsterhänt!
 
Shit vad omständligt allt det där blev. Men ja. Ni får leva med det.

Kommentarer
Postat av: Trolle

Jag gillar din kusins ide, att vänsterhänta borde gå in gratis på festivaler. Helt för det. :)

2014-04-24 @ 08:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0