Det är mycket som händer

...Det är det inte. Rubriken är istället något av en catchfrase jag och Tedd (klassmänniska/responnsis) hade idag. Vi tyckte att det var en bra grej att säga när inget hände, för att peppa upp sig. "Det är fredag, man öppnar dörren, man går, det är mycket som händer. Sen ska man gå till bussen och åka med bussen och gå hem, det är mycket som händer." eh, man skulle nog varit där.
 
Annars pratade vi om våra rådstal (=politiska tal, för det kan de ju inte kalla det...är det bara jag som får en väldigt tydlig bild av en massa gamla gubbar som sitter i en ring när jag hör ordet rådstal? Ingen annan? Okay then...) och jag kom till slut på vad jag skulle prata om, so yaaay. Och det är fredag (som jag ju precis skrev, me ndet var i ett citat of sorts, så det räknas inte) och det är också yayight tycker jag. Jag äter chips ur en extremt fancy skål och skaver like there's no tomorrow. Tyvärr förstår exakt ingen vad jag menar med att mitt skinn skaver och när jag googlar det hamnar jag mest här på bloggen. Mamma och pappa föreslog att jag skulle bada först i varmt oc hsedan i kallt vatten. Jag föreslog att jag skulle bli jättefull så att jag inte kände mina händer. Jag gjorde inget av ovanstående, även om min stavning just nu indikerar en viss intoxikation. Jag hoppas att jag hinner se det mesta, för mina fingrar och tangenterna hatar varandra uppenbarligen. Livet, alltså. Nu ska jag delge er min spektakulära upplevelse från i förmiddags, som enligt syster var "den bästa historia hon hört på länge":
 
Jag står i korridoren och väntar på responnsisar. En man kommer in från trapphuset.
Han: Ursäkta?
Jag: Mhm?
han: Sal 435. Var ligger den?
Jag: Där borta. *pekar*
Han: Vänster eller höger?
Jag: ...Höger, tror jag?
Han: *går åt fel håll*
Jag: Nej, ditåt! *pekar igen*
han: Alltså, jag är blind.
jag: So am I.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0