Shit just got interesting

Hej kära bloggläsarstrangers!
Nu är jag i Skåne. Det är mycket bra grejer. Men först var det ju fredag och jag chillade med livet en del innan jag och Åsa tog oss in till stan. Vi fikade såklart och sen följde hon mig till tåget (för jag var låghalt och hade inte bokat ledsagning). Jag försökte betala fikat med min legitimation ("men...det är ju du på kortet!") och allt var som det skulle.
 
Sen åkte jag hem och hann vara hemma hela femton minuter innan jag åkte iväg igen, till Marie. Vi åt mycket god kyckling och var så där rationella och (ibland) elaka som vi är. Efter ett antal timmar anslöt sig Karl och det beslutades att Marie skulle sminka mig. Föst tänkte vi gå ut, men det blev inget med det, utan bara sminkning. Jag hatar att ha saker i mina ögon och har dessutom väldigt svårt att kontrollera om de är öppna eller stängda, så det var verkligen spännande...speciellt som Marie ju är blind och dessutom var en aning onykter. Till slut tog Karl över (efter att ha agerat hand att hålla i och huvudhållare en stund) och slutförde arbetet. Enligt honom blev det fint och han var mycket ledsen att ingen annan kunde se hans mesterverk. Han försökte också "göra något åt mitt hår", med andra ord tvinga min bena att flytta på sig. Jag såg ut som ett troll ett tag, enligt mig. Det är väl pretty det med. Vi lyssnade sen på allt från 90-talshits till folkmusik och Karl försökte få oss att dansa. Jag lärde mig tydligen snabbt (agree to disagree) och Marie dödade nästan svanarna...av porslin, mind you. När det blev lite för sent hade jag och Marie rap-battles om vår favorit Lars. Vi borde jobba med det. (nej.) Runt 05:00 sov vi, och vaknade ganska döda efter att jag varit i London och alla möjliga ställen i sömnen. Så kan det va. Nu ska jag snart iväg igen. Fun times och sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0